Softwaredesign 2 (DA)
Softwaredesign 2 (DA)
2018/2019- Indhold og læringsmål
Dette fag er en forsættelse af faget Softwaredesign 1. Du kommer til at arbejde med at udvikle et system fra en ide til et kørende system. Vejen hertil går over objektorienteret analyse og design herunder modellering af systemkrav med use case beskrivelser og realisering af disse i form af relevante UML diagrammer. Vi arbejder videre med systemarkitektur og du kommer til at arbejde med forskellige designmønstre.
Viden
Faget afsluttes med et tværfagligt projekt hvor alle 2.semesterfag indgår. Resultatet er et kørende system, der dokumenteres i en projektrapport.Den uddannede har viden om
Færdigheder
1.eksperimenters betydning som del af eller supplement til systemudviklingsmetodenDen studerende kan
Kompetencer
1.modellere og designe it-systemer
2.anvende en hensigtsmæssig softwarearkitektur
3.dokumentere og formidle produkt og proces – herunder sikre sporbarhed
4.kvalitetssikre produkt og proces
5.anvende hensigtsmæssige designmønstre
6.inddrage brugere
7.arbejde systematisk med et projekt under en valgt systemudviklingsmetodeDen studerende kan
1.indgå som kompetent deltager i et udviklingsprojekt - Undervisningsform
- Prøve
På faget Softwaredesign 2 (DA) modtager du 48 timers undervisning, hvilket svarer til 64 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 35% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.