Teknologi 2 (DA)
2019/2020- Formål
Fagelementet beskæftiger sig med teknologiske problemstillinger og aspekter indenfor netværk, distribuerede systemer og sikkerhed. Der er fokus på anvendelsen af de nævnte områder i systemudvikling, programmering og driftsafvikling
VidenDen studerende har:
Færdigheder
•udviklingsbaseret viden om praksis og centralt anvendt teori inden for design og realiseringaf distribuerede systemer
•forståelse for fundamentale netværksbegreberDen studerende kan:
Kompetencer
•anvende centrale redskaber til virtualisering
•anvende centrale og i praksis udbredte applikationsprotokoller
•vurdere praksisnære problemstillinger vedrørende centrale sikkerhedsmæssige begreber ogtrusler
•vurdere relevante teknologiske aspekter i udviklingen af distribuerede systemerDen studerende kan:
•Varetage valg af infrastruktur i forbindelse med udvikling af distribuerede systemer
•I en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder indenfor distribueredesystemer - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål Undervisningen på datamatikeruddannelsen foregår som en dynamisk, interaktiv proces, hvor hovedvægten lægges på de studerendes aktive deltagelse. Undervisningen tager udgangspunkt i relevant erhvervspraksis og kobler praksis og teori. Der inddrages problemstillinger fra de forskellige typer af virksomheder inden for it- branchen. De studerende tager ansvar for egen læring, og såvel de som underviserne bidrager konstruktivt til læreprocessen.
For at sikre den optimale faglige indlæring og personlige udvikling hos den enkelte studerende anvender datamatikeruddannelsen varieret pædagogik med hovedvægten lagt på dialog, diskussion og projekter.
Undervisningen tilrettelægges varieret bl.a. gennem holdundervisning, gæsteforelæsninger virksomhedsbesøg, projektarbejde i grupper og individuelt arbejde – oftest med tværfaglige problemstillinger og altid med et anvendelsesorienteret udgangspunkt. De forskellige indlæringsformer vil, ud over det faglige indhold, også udvikle den studerendes evne til både at arbejde selvstændigt og at samarbejde med andre.
Fælles for alle disse aktiviteter er, at uddannelsen altid forsøger at opstille klare mål for læringsaktiviteterne.
Undervisningen kan tilrettelægges, så fremmedsprog indgår i form af undervisningsmateriale og i undervisningen. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenDet nationale fagelement indgår i 2.Delprøve af 3 semester eksamen.Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtMundtlig eksamen i 20 min inkl. votering, ud fra spørgsmål i læringsmålene.PrøveformMundtlig prøveIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Teknologi 2 (DA) modtager du 69 timers undervisning, hvilket svarer til 92 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, læsning af egne noter.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.