Københavns Erhvervsakademi

en

Teknologi 2

2022/2023
Engelsk titel
Technology 2
Uddannelse
Datamatiker
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
3. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk og engelsk
Opstart
Efterår
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3050352
Fag- /modulansvarlig
Jon Eikholm
Janus Pedersen
Erik Leth Møller
Lars Åke Mortensen
  • Formål og læringsmål

    Fagelementet beskæftiger sig med teknologiske problemstillinger og aspekter indenfor netværk, distribuerede systemer og sikkerhed. Der er fokus på anvendelsen af de nævnte områder i systemudvikling, programmering og driftsafvikling

    Viden

    Den studerende har:
    • udviklingsbaseret viden om praksis og centralt anvendt teori inden for design og realisering af distribuerede systemer
    • forståelse for fundamentale netværksbegreber

    Færdigheder

    Den studerende kan:
    • anvende centrale redskaber til virtualisering
    • anvende centrale og i praksis udbredte applikationsprotokoller
    • vurdere praksisnære problemstillinger vedrørende centrale sikkerhedsmæssige begreber og trusler
    • vurdere relevante teknologiske aspekter i udviklingen af distribuerede systemer

    Kompetencer

    Den studerende kan:
    • Varetage valg af infrastruktur i forbindelse med udvikling af distribuerede systemer
    • I en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder indenfor distribuerede systemer

  • Undervisningsform
    For at sikre den optimale faglige indlæring og personlige udvikling hos den enkelte studerende anvender Datamatikeruddannelsen varieret pædagogik med hovedvægten lagt på dialog, diskussion og projekter.

    Undervisningen tilrettelægges varieret bl.a. gennem holdundervisning, gæsteforelæsninger
    virksomhedsbesøg, projektarbejde i grupper og individuelt arbejde – oftest med tværfaglige
    problemstillinger og altid med et anvendelsesorienteret udgangspunkt. De forskellige indlæringsformer vil, ud over det faglige indhold, også udvikle den studerendes evne til både at arbejde selvstændigt og at samarbejde med andre.

    Fælles for alle disse aktiviteter er, at uddannelsen altid forsøger at opstille klare mål for læringsaktiviteterne.

    Undervisningen kan tilrettelægges, så fremmedsprog indgår i form af undervisningsmateriale
    og i undervisningen.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    For at kunne deltage i en eksamen kan der være bundne forudsætninger, der skal være opfyldt, ud over aflevering af evt. eksamens rapport og eller produkt. Generelt er der én forudsætning for hver 5 ECTS, undtagen praktik og afgangsprojekt. En forudsætning kan være flere forskellige ting, enten en opgave aflevering, en præsentation, deltagelse i undervisning m.m.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves selvstændigt
    Prøveform
    Mundtlig prøve
    Mundtlig eksamen i 20 min inkl. votering, ud fra spørgsmål i læringsmålene.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Varighed
    Der afsættes i alt 20 min. pr. eksaminand inkl. votering.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
48
timers undervisning
226
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Teknologi 2 modtager du 48 timers undervisning, hvilket svarer til 64 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 18% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.