Appudvikling med C#
2022/2023- Formål og læringsmål
Dette valgfag har til formål at kvalificere de studerende til at udvikle applikationer. Vi anvender Visual Studio, C# og andre relevante værktøjer i forbindelse med appudvikling.
VidenMålet er, at de studerende opnår viden om:
Færdigheder
● Visual Studio, C#
● Programming strukturer og tråd programmering
● LINQ database eller bare objects
● Unit testing og software builds
● Frameworks for advanced software development
● .NET frameworks, Unity programmingMålet er, at de studerende er i stand til at bruge de værktøjer, der er anført ovenfor, til at udvikle applikationer.
KompetencerMålet er, at de studerende er i stand til at anvende de nævnte redskaber og analysere og vælge et passende værktøj til en given opgave inden for rammerne af appudvikling.
- Undervisningsform
Undervisningen er en blanding af forelæsninger, øvelser og projektarbejde. Hver lektion består delvist af ny teori samt delvist underviseren der udøver den nye teori i praksis, ved at udføre kodningen "live" på et caseprojekt. Efterfølgende vil de studerende enten arbejde med en øvelse eller de vil anvende den nye teori på deres eksamensprojekt, mens underviseren hjælper de studerende i en workshop opstilling.
Underviseren vil bruge de samme caseprojekter gennem kurset og vil anvende den nye teori på projektet under lektionerne
Projektarbejdsperioden er ca. 2 uger, hvor eksamensprojekter er i fokus. - Forudsætninger for at deltage i
faget
Faglige forudsætninger for at deltage i faget
Gode færdigheder i objektorienteret programmering i f.eks. Java eller lign. er at foretrække.Materielle forudsætninger for at deltage i faget
Visual Studio kræver, at den studerende har en bærbar computer med Windows (eller en Macbook med Parallels, bootcamp eller lignende). - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenDer er 1 deltagelsespligt per 5 Ects. Et modul på 10 Ects indeholder således 2 deltagelsespligter, mens en modul på 5 Ects indeholder 1 deltagelsespligt. Denne er beskrevet på Fronter på semesterets/holdets rum. Deltagelsespligten skal afleveres på Fronter.Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtDette valgfag vil blive afsluttet med et projekt, en rapport og en eksamen.
Projektet og rapporten er typisk udarbejdet i grupper af 2-3 studerende.
Eksamen er det afleverede projekt og rapport samt en mundtlig eksamen med karakter. Reeksamens tidspunkt vil fremgå af den overordnede uddannelseskalender. De studerende skal bruge deres projekt til at vise eksempler hvori de har anvendt viden fra emnet.
De studerende må producere en web applikation på baggrund af emnerne fra kurset baseret på god kodningspraksis. Det er tilladt at gå i dybden må nogle emnerne og udelade andre emner fra eksamensprojektet, men den mundtlige eksamen kan dække over et hvilket som helst emne fra pensum.PrøveformMundtlig prøveIndividuel eller gruppeprøveIndividuel eller gruppeprøve, 2-3 maks. deltagereAnvendt sprog til prøvenEngelskVarighedPrøven startes med en fremlæggelse på 10 minutter. Derefter eksamineres den studerende 20 minutter inkl. votering.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censurKriterier for prøvevurderingDer gives én samlet karakter ud fra en helhedsvurdering af fremlæggelsen og den efterfølgende eksamination. - Foreløbig litteratur
Dette er en foreløbig litteraturliste. Der udleveres en endelig litteraturliste i forbindelse med studiestart.En serie af relevante links.
På faget Appudvikling med C# modtager du 68 timers undervisning, hvilket svarer til 90 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.