Branding
2022/2023- Formål og læringsmål
Introduktion til branding
VidenDen studerende skal have erhvervs- og udviklingsbaseret viden om og forståelse af erhvervets og fagområdets praksis og central anvendt teori og metode, herunder:
Færdigheder
Markedsføring:
Grundlæggende markedsføringsteori med henblik på at kunne analysere og forstå virksomheder, produkter, markedet og forbrugeren.
Kommunikation:
Grundlæggende kommunikationsteori med henblik på at kunne analysere og forstå virksomheders kommunikationsmuligheder i forhold til, produkter, markedet og forbrugerenDen studerende skal kunne anvende fagområdets centrale metoder og redskaber, samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for erhvervet, herunder:
Kompetencer
Kommunikation:
Anvende relevant kommunikationsteori og –analyse, med henblik på formidling af et design, produkt, koncept eller forretningsideKommunikation:
Den studerende skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer, herunder:
Bidrage med kommunikations- og formidlingsformer, der understøtter eksempelvis branding og kernefortælling i relation til forretningskoncepter. - Undervisningsform
Oplæg og øvelser i grupper.
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves med flg. fagPrøven finder sted efter 1. semester og tæller 30 ECTS. Der er tale om en ”proces-eksamen” i kombination med, at den studerende prøves i sin evne til at kombinere teori fra pensum med praksis. Der er to dele: Del 1) Den studerende udvælger opgaver fra nogle moduler på 1. semester og reflekterer over, hvordan et løsningsforslag kunne forbedres og eksekverer den forbedrede løsning med brug af tidligere feedback. Del 2) Den studerende forholder sig til den relevante teori, der er brugt i forbindelse med de valgte moduler/den valgte løsning, der præsenteres. Den studerende trækker desuden et pensumspørgsmål, som
hun/han forklarer og kommer med eksempler på i praksis. Den studerende vurderes individuelt. Prøven er med intern censur.PrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Branding modtager du 14 timers undervisning, hvilket svarer til 19 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: øvelser.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.