Videokommunikation (DA)
2020/2021- Formål
Formålet med valgfaget er at klæde den studerende på til at kunne planlægge, optage og redigere videoproduktioner til brug i online markedsføring.
FærdighederSkal kunne vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmuligheder herunder:
Kompetencer
- Udvælge og vurdere anvendelse af visuelle virkemidler og designparametre til formidling af et givet koncept.
- Udvælge og anvende relevante markedsføringsteorier og –analyser, som er centrale for udviklingen af en idé til et færdigt produkt med afsæt i kunderelationer.
- Udvælge og skelne mellem medievalg og platform i forhold til målgruppe og formål
Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder i forhold til samarbejdspartnere og brugere, herunder:
- Formidle kernefortælling, kommunikationsplaner, tekster og reklamer for et design, produkt, service, koncept eller forretningside.Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder i forhold til samarbejdspartnere og brugere, herunder:
- Identificere og udvikle de muligheder der identificeres indenfor designcentreret konceptudvikling og anvise realisering ud fra et entreprenørielt perspektiv.
Den studerende skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer, herunder:
- Håndtere virksomhedens kommunikation overfor relevante interessenter, samarbejdspartnere og kunder
Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang, herunder:
- Bidrage med kommunikations- og formidlingsformer, der understøtter eksempelvis branding og kernefortælling i relation til forretningskoncepter - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål Undervisningen er en blanding af hands-on undervisning, øvelser, længere opgaver, samt et casesamarbejde med startup-virksomhed. Der arbejdes individuelt samt i større og mindre grupper.
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveFor at bestå modulet skal man have afleveret og bestået i alt 11 opgaver samt en multiple choice-test.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Videokommunikation (DA) modtager du 82 timers undervisning, hvilket svarer til 109 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, digitale øvelser, casearbejde, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, læsning af pensum, indsamling af empiri, informationssøgning.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.