Copenhagen School of Design and Technology

da

Digital handel (DA)

2020/2021
Engelsk titel
Digital Trade (DA)
Uddannelse
Entreprenørskab og Design
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
3. semester
Fagets/modulets varighed
5 uger
Ects
10
Udd. element
Valgfag
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3207313
Fag- /modulansvarlig
Bettine Ortmann
  • Formål

    Formålet er få viden om og erfaring med at etablere en digital tilstedeværelse for en forretningside i form af et website eller webshop, samt indsigt i hvordan denne markedsføres digitalt overfor en relevant kundegruppe.

    Viden

    Den studerende skal have erhvervs- og udviklingsbaseret viden om og forståelse af erhvervets og fagområdets praksis og central anvendt teori og metode, herunder:
    • Fænomener, teorier, trends og begivenheder i samtiden, som kan være genstand for udvikling af forretningsideer og produktudvikling.

    Færdigheder

    Den studerende skal kunne anvende fagområdets centrale metoder og redskaber, samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for erhvervet, herunder:
    • Udarbejde en grundlæggende forretningsmodel for opstart af en virksomhed eller implementering af et koncept inden for rammerne af en eksisterende virksomhed.
    Den studerende skal kunne anvende fagområdets centrale metoder og redskaber, samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for erhvervet, herunder:
    • Udarbejde en grundlæggende forretningsmodel for opstart af en virksomhed eller implementering af et koncept inden for rammerne af en eksisterende virksomhed.

    Den studerende skal kunne anvende fagområdets centrale metoder og redskaber, samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for erhvervet, herunder:
    • Anvende relevant kommunikationsteori og –analyse, med henblik på formidling af et design, produkt, koncept eller forretningside
    • Anvende forskellige præsentationsteknikker, herunder pitch, til brug ved kommunikation af forretningsideer, koncepter og produkter, forretningsplan/model
    Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmulighed herunder:
    • Udvælge og skelne mellem medievalg og platform i forhold til målgruppe og formål
    Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder i forhold til samarbejdspartnere og brugere, herunder:
    • Formidle kernefortælling, kommunikationsplaner, tekster og reklamer for et design, produkt, service, koncept eller forretningside.
    Den studerende skal kunne anvende fagområdets centrale metoder og redskaber, samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for erhvervet, herunder:
    • Anvendelse af visuelle virkemidler som logo, hjemmeside, skriftlig kommunikation.
    • Komposition af disse virkemidler, herunder typografi og farvelære.
    • Anvende 2 D programmer til virtuelle og fysiske repræsentationer.
    Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmuligheder herunder:
    • Udvælge og vurdere anvendelse af visuelle virkemidler og designparametre til formidling af et givet koncept.
    Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder i forhold til samarbejdspartnere og brugere.

    Kompetencer

    Den studerende skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer, herunder:
    • Udvikle de muligheder der identificeres i forbindelse med analyser og vurderinger af et koncepts markedspotentiale og anvise realisering ud fra et entreprenørielt perspektiv.
    Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang, herunder:
    • Udvælge og anvende relevante markedsføringsredskaber innovativt med henblik på nye afsætningsmuligheder.
    Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til markedsføring og datahåndtering.
    Den studerende skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer, herunder:

    • Håndtere virksomhedens kommunikation overfor relevante interessenter, samarbejdspartnere og kunder
    Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang, herunder:

    • Bidrage med kommunikations- og formidlingsformer, der understøtter eksempelvis branding og kernefortælling i relation til forretningskoncepter
    Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til kommunikation.

    Den studerende skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer, herunder:
    • Udvikle de muligheder der identificeres i forbindelse med kulturanalyse, trendspotting og forecasting og anvise realisering ud fra et entreprenørielt perspektiv.
    Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang, herunder:
    • At anvende et alsidigt sæt af kreative og analytiske færdigheder, til forretnings og produktudvikling, som inddrager viden om trends og megatrends.
    • Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til kultur og trends.

  • Undervisningsform og udfoldelse af læringsmål
    Undervisningen tager udgangspunkt i den studerendes egen forretningsidé, der under forløbet skal foldes ud digitalt. De studerende arbejder individuelt, men vil være i en feedbackgruppe, hvor de løbende får feedback og sparring af deres medstuderende. Vi vil løbende i undervisningen inddrage eksterne eksperter, der vil dele ud af deres erfaring. Undervisningen vil ske som en kombination af klasseindlæg, eget arbejde med digitale platforme, feedback fra medstuderende og underviser, samt eksterne indlæg.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves selvstændigt
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Der afleveres opgaver løbende, samt ved en afsluttende præsentation, hvor de studerende præsenterer deres arbejde for underviser og medstuderende. Underviser giver en karakter på 7-trinsskalen.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk(Norsk/Svensk)
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
85
timers undervisning
189
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Digital handel (DA) modtager du 85 timers undervisning, hvilket svarer til 113 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 31% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, casearbejde, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.