Planlægning og processer
Planlægning og processer
2022/2023- Formål og læringsmål
Den studerende skal kunne analysere og vurdere samspillet mellem faggrupperne i projekter i bygge- og anlægsbranchen.
VidenViden
Færdigheder
Den studerende har:
1. viden om planlægning og styring af arbejdet imellem faggrupperne i de forskellige
entrepriseformer,
2. forstå det overordnede indhold af et udbudsmateriale og principperne samt vigtigheden af
teknisk granskning af udbudsmaterialet,
3. viden om gældende krav til kvalitetssikring og arbejdsmiljø i forbindelse med planlægning og gennemførelse af en byggesag,
4. forståelse for byggepladsforholdenes betydning for realisering af entrepriseydelsen og
5. forstå et byggesagsforløb og have grundlæggende forståelse for de forskellige entreprise-former og deres organisation.Den studerende kan:
Kompetencer
1. anvende centrale metoder og redskaber i forhold til at arbejde procesorienteret med
planlægningsværktøjer og udarbejdelse af tidsplaner,
2. formidle problemstillinger og løsningsmuligheder i forhold til samspillet mellem faggrupper i byggebranchen,
3. vurdere, formidle og anvende relevante gældende krav til kvalitetssikring i en byggesag og
4. forstå og anvende gældende bygningsreglement.Den studerende kan:
1. deltage i et tværfagligt samarbejde med byggesagens øvrige parter med en professionel tilgang,
2. håndtere og dermed afkode detaljeringsgraden af udbudsmaterialet på en byggesag og
entrepriseformen, samt kunne fastlægge ansvarsfordelingen imellem den projekterende og den udførende,
3. deltage i planlægning og gennemførelse af kvalitetssikring på en mindre byggesag og
4. deltage i planlægningen og sikring af arbejdsmiljøforhold i en byggesag. - Undervisningsform
- Prøve
På faget Planlægning og processer modtager du 100 timers undervisning, hvilket svarer til 133 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning, gruppearbejde, casearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, informationssøgning, læsning af egne noter, læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.