Copenhagen School of Design and Technology

da

T00: Intro week (DA)

2018/2019
Danish title
T00: Intro uge (DA)
Study programme
Multimediadesign and Communication
Type of education
Full time education
Level of education
Academy Profession
Semester
1. semester
Duration of the subject/module
1 week
Ects
1,5
Programme elements
Compulsory
Language
Danish
Start time
Autumn
Spring
Location
Lygten 16, København NV
Subject number
3273101
Responsible for the subject(s)/modul(es)
Mikkel Sinius Nielsen
Peter Ulf Jørgensen
Karin Cristina Piera Compare Cloos
Marie Dysgaard Christiansen
Birgitte Heide
  • Content and learning outcomes

    Formålet er at introducere til KEA og studiet på Multimediedesign. Hvad dækker
    ’Multimediedesign’ over? Hvilke fagområder har studiet? Hvilke arbejdsroller har en
    multimediedesigner? Og hvilke virksomheder vil man typisk arbejde for? Derudover
    tager vi de første spadestik ned i det konkrete arbejde med at producere digitalt
    indhold og design.

    På temaet bliver du som studerende introduceret til KEA som organisation (it,
    studievejledning, biblioteket og KEA global), til multimediedesign-studiet (mål,
    fagområder, semesteroversigt, rammer). Du møder også for første gang undervisere
    og medstuderende.
    En foredragsrække fra eksterne professionelle vil give et billede af de brancher og
    jobfunktioner de kan komme ud i som multimediedesignere.
    Som studerende skal I inddeles i grupper, producere en opgave: en mobilvideo
    (titelsekvens) samt individuelt lave billedbehandling, købe et webhotel og oploade
    filer til jeres eget website.
    I vil blive introduceret til:
    ● Ideudvikling
    ● Billedbehandling med Photoshop
    ● Bestilling af domæne og webhotel
    ● Upload af filer til website
    ● Mobil videoproduktion (titelsekvens)
    ● Eksport af video til mp4

    Knowledge

    - viden om multimediedesignerens placering i værdikæden i digital produktion

  • Type of instruction
    Undervisningen afvikles som en hybrid mellem korte forelæsninger (max 45 min.),
    egen-forberedelse, individuelle opgaver og gruppeproduktioner.
    Der vil være fokus på korte inspirerende (visuelle eller interaktive) oplæg, vekslende
    med opgaver og hands-on øvelser.
    Det er ønsket at I som studerende skal inspireres, være aktive og medskabende til
    egen læring. Derfor skal der være fokus på korte oplæg, øvelser og gruppearbejde.
    Under ugen vil der ligge en række opgaver:
    1: bestilling af eget webdomæne (individuel).
    2: koncept for en multimedieproduktion (gruppe).
    3: lave et photoshop dokument og eksportere dette til diverse digitale filformater
    (individuel).
    4: upload af jpg fil til eget domæne og aflevering af link i Fronter (individuel).
    5: producere og præsentere koncept og video til formidling af multimedieproduktion
    (gruppe).
    Du skal desuden:
    - oprette dig på Lynda.com og gennemføre din første photoshop tutorial.
    - introduceres til Fronter og bruge Fronter (vores LMS).
    - bestille dit studiekort.
  • Exam

    The learning outcomes of the exam are identical with the learning outcomes of the subject(s)/modul(es)

    Exam in one or more subjects
    Subject/module is tested standalone
    Ugen hovedopgave præsenteres gruppevis, og der gives feedback ved nominering af
    de 3 bedste videoer i forskellige kategorier
    Type of exam
    Combined written and oral examination
    Individual exam or group exam
    Individual
    Exam languages
    English
    Type of evaluation
    passed/not passed
    Examiners
    Internal censure
24
hours of teaching
17
hours of preparation
The figure shows the extent of workload related to the subject divided into different study activities.

In the subject T00: Intro week (DA) you will receive 24 hours of instruction, which corresponds to 32 lessons (1 lesson = 45 min.) and 59% of your total workload for the subject.

The teaching primarily consists of the following activities: internal lecturers, group work.
The preparation primarily consists of the following activities: reading your own notes, reading the curriculum, group work.

Read about KEAs Study Activity Model

*KEA can deviate from the number of hours if this is justified by special circumstances