Københavns Erhvervsakademi

en

Valgfag: Digital Business Content and Marketing (EN)

Valgfag: Digital Business Content and Marketing (EN)

2021/2022
Engelsk titel
Elective: Digital Business Content and Marketing (EN)
Uddannelse
Multimediedesigner
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
3. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
30
Udd. element
Valgfag
Sprog
Engelsk
Opstart
Forår
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3273321
Fag- /modulansvarlig
Keld Møller Marple
  • Formål og læringsmål

    Formålet med dette valgfag er at kvalificere den studerende til at designe og programmere brugergrænseflader med fokus på digital business, markedsføring og indholdsproduktion.
    Valgfagets centrale elementer omfatter videoproduktion og formater til marketing, permission marketing /e-mail marketing, animationer/explainer videoer, SoMe-markedsføring, dataanalyse, infografik samt metoder til at designe relevante og konsistente brugeroplevelser på tværs af medieplatforme (i CMS-baserede webløsninger og på SoMe-platforme), digital forretningsforståelse, e-handel og udviklingen inden for digitale medietrends med det formål at skabe målrettet digitalt indhold, SEM, SEO og VSEO.
    Som studerende kommer du til at arbejde med cases fra forskellige virksomheder og brancher og tilegner dig på denne måde centrale metoder og praksis inden for professionen.

    Viden

    ● metoder og teknikker til planlægning, organisering, design og programmering af brugergrænseflader med fokus på markedsføring og komplekst digitalt indhold
    ● teori og terminologi inden for design og storytelling i relation til brugergrænseflader og indhold.
    ● trends inden for digitalt design og værktøjer og teknikker til udvikling af brugergrænseflader
    ● værktøjer og metoder til datadrevne designprocesser
    ● anvendte metoder og teori til at opnå brugerindsigt i processen med at designe og programmere digitalt indhold
    ● værktøjer, teorier og metoder til organisering af information (informationsarkitektur) i komplekse kommunikationsløsninger
    ● æstetiske virkemidler, storytellingmetoder, dramaturgi og strukturering af fortællinger til formidling af digitalt indhold med et specifikt formål på tværs af platforme.
    ● idegenerering og udvikling af formater til digitalt indhold på tværs af forskellige platforme
    ● juridiske og etiske retningslinjer i forbindelse med digital markedsføring og e-handel
    ● relevante værktøjer til visualisering af data med henblik på at måle og fortolke digitale markedsføringsresultater
    ● teorier og metoder til planlægning og implementering af digitale projekter
    ● teknologier og teknikker til design og programmering af digitalt indhold
    ● internationale trends og teknologier inden for digital forretning i forbindelse med digital markedsføring og indholdsproduktion

    Færdigheder

    ● anvende metoder og teknikker til at skabe og implementere digitalt indhold på tværs af forskellige platforme med det formål at optimere brugergrænseflader
    ● designe og udvikle CMS-baserede webløsninger i overensstemmelse med best practice
    ● vurdere, udvælge, optimere og konfigurere plugins, temaer, biblioteker, frameworks og værktøjer til design og udvikling af komplekse brugergrænseflader
    ● designe, optimere og administrere brugergrænseflader fra tredjeparts services
    ● planlægge og gennemføre test af brugergrænseflader og digitalt indhold
    ● designe relevante og konsistente brugeroplevelser på tværs af medieplatforme (i CMS-baserede webløsninger og på SoMe-platforme)
    ● administrere digitale arbejdsprocesser og anvende værktøjer til planlægning, design og produktion af komplekst digitalt indhold
    ● anvende metoder, værktøjer og teknikker til produktion, postproduktion og udgivelse af forskellige typer digitalt indhold
    ● planlægge og gennemføre digitale marketingkampagner ved hjælp af relevante metoder, værktøjer og teknikker
    ● udvikle digitale forretnings- og e-handelsløsninger med fokus på markedsføring
    ● vurdere betydningen af forskellige teknikker og teknologier og vælge relevante teknikker og teknologier til multimedieproduktion
    ● eksperimentere med nye indholdsformater, funktioner og værktøjer i forskellige dele af produktionsfasen til forskellige medieplatforme.

    Kompetencer

    ● selvstændigt og i teams planlægge og eksekvere komplekse brugergrænseflader relateret til brugeroplevelse, indhold, forretningsforståelse og teknologi
    ● identificere, opnå og udvikle egne færdigheder og viden inden for et afgrænset fagområde og formidle dem til eksterne interessenter
    ● planlægge, styre og indgå i udviklingsorienterede og/eller tværfaglige arbejdsprocesser
    ● identificere og anvende relevante teorier, metoder, terminologi og værktøjer til implementering af komplekse digitale medieproduktioner

320
timers undervisning
502
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Valgfag: Digital Business Content and Marketing (EN) modtager du 320 timers undervisning, hvilket svarer til 426 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 39% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: projektarbejde.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.