Valgfag: Digital Business Content and Marketing (EN)
2022/2023- Formål og læringsmål
Formålet med dette valgfag er at kvalificere den studerende til at designe og programmere brugergrænseflader med fokus på digital business, markedsføring og indholdsproduktion.
Viden
Valgfagets centrale elementer omfatter videoproduktion og formater til marketing, permission marketing /e-mail marketing, animationer/explainer videoer, SoMe-markedsføring, dataanalyse, infografik samt metoder til at designe relevante og konsistente brugeroplevelser på tværs af medieplatforme (i CMS-baserede webløsninger og på SoMe-platforme), digital forretningsforståelse, e-handel og udviklingen inden for digitale medietrends med det formål at skabe målrettet digitalt indhold, SEM, SEO og VSEO.
Som studerende kommer du til at arbejde med cases fra forskellige virksomheder og brancher og tilegner dig på denne måde centrale metoder og praksis inden for professionen.● metoder og teknikker til planlægning, organisering, design og programmering af brugergrænseflader med fokus på markedsføring og komplekst digitalt indhold
Færdigheder
● teori og terminologi inden for design og storytelling i relation til brugergrænseflader og indhold.
● trends inden for digitalt design og værktøjer og teknikker til udvikling af brugergrænseflader
● værktøjer og metoder til datadrevne designprocesser
● anvendte metoder og teori til at opnå brugerindsigt i processen med at designe og programmere digitalt indhold
● værktøjer, teorier og metoder til organisering af information (informationsarkitektur) i komplekse kommunikationsløsninger
● æstetiske virkemidler, storytellingmetoder, dramaturgi og strukturering af fortællinger til formidling af digitalt indhold med et specifikt formål på tværs af platforme.
● idegenerering og udvikling af formater til digitalt indhold på tværs af forskellige platforme
● juridiske og etiske retningslinjer i forbindelse med digital markedsføring og e-handel
● relevante værktøjer til visualisering af data med henblik på at måle og fortolke digitale markedsføringsresultater
● teorier og metoder til planlægning og implementering af digitale projekter
● teknologier og teknikker til design og programmering af digitalt indhold
● internationale trends og teknologier inden for digital forretning i forbindelse med digital markedsføring og indholdsproduktion● anvende metoder og teknikker til at skabe og implementere digitalt indhold på tværs af forskellige platforme med det formål at optimere brugergrænseflader
Kompetencer
● designe og udvikle CMS-baserede webløsninger i overensstemmelse med best practice
● vurdere, udvælge, optimere og konfigurere plugins, temaer, biblioteker, frameworks og værktøjer til design og udvikling af komplekse brugergrænseflader
● designe, optimere og administrere brugergrænseflader fra tredjeparts services
● planlægge og gennemføre test af brugergrænseflader og digitalt indhold
● designe relevante og konsistente brugeroplevelser på tværs af medieplatforme (i CMS-baserede webløsninger og på SoMe-platforme)
● administrere digitale arbejdsprocesser og anvende værktøjer til planlægning, design og produktion af komplekst digitalt indhold
● anvende metoder, værktøjer og teknikker til produktion, postproduktion og udgivelse af forskellige typer digitalt indhold
● planlægge og gennemføre digitale marketingkampagner ved hjælp af relevante metoder, værktøjer og teknikker
● udvikle digitale forretnings- og e-handelsløsninger med fokus på markedsføring
● vurdere betydningen af forskellige teknikker og teknologier og vælge relevante teknikker og teknologier til multimedieproduktion
● eksperimentere med nye indholdsformater, funktioner og værktøjer i forskellige dele af produktionsfasen til forskellige medieplatforme.● selvstændigt og i teams planlægge og eksekvere komplekse brugergrænseflader relateret til brugeroplevelse, indhold, forretningsforståelse og teknologi
● identificere, opnå og udvikle egne færdigheder og viden inden for et afgrænset fagområde og formidle dem til eksterne interessenter
● planlægge, styre og indgå i udviklingsorienterede og/eller tværfaglige arbejdsprocesser
● identificere og anvende relevante teorier, metoder, terminologi og værktøjer til implementering af komplekse digitale medieproduktioner - Undervisningsform
Undervisningen gennemføres som en kombination af holdundervisning, forelæsninger, workshops, studiekredse, øvelser, større projektarbejder og ikke mindst vejledning. Tilrettelæggelsen af undervisningen tager udgangspunkt i relevant erhvervspraksis og anvendt teori.
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenKEA stiller krav om, at flere afleveringer i løbet af 3. semester er bundne forudsætninger, som skal afleveres for, at den studerende kan deltage i 3. semesters eksamen. De nærmere krav til afleveringer samt hvilke afleveringer der er bundne forudsætninger, beskrives på læringsplatformen for Multimediedesigner ved semesterstart.Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtMålet er at udprøve den studerendes forståelse af teori, metode og værktøjer i valgfaget.
Eksamensprojektet skal udarbejdes i grupper af 2-4 studerende.
Projektarbejdet skal være tværfagligt og problemorienteret. Det skal resultere i en fungerende digital prototype og en rapport, der dokumenterer udviklingsarbejdet og produktet.PrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveMundtlig individuel eksamen ud fra fælles oplæg eller gruppe prøve med udgangspunkt i et
eksamensprojekt. Prøven afholdes ved slutningen 3. semester.
Prøven består af
• Præsentation
• Eksamination
• Votering og meddelelse af karaktererIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenEngelskBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censurKriterier for prøvevurderingPrøven bedømmes af en eller flere eksaminatorer i henhold til 7-trins skalaen.
Den studerende får en karakter for den samlede præstation, der dækker produkt, dokumentationsrapport, præsentation og eksamination. Præstationen bedømmes i forhold til hvordan mål og læringsmål for 3. semester, som beskrevet i studieordningen, er forstået og bliver præsenteret.
På faget Valgfag: Digital Business Content and Marketing (EN) modtager du 342 timers undervisning, hvilket svarer til 455 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 42% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: projektarbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.