Afsluttende projekt (DA)
2021/2022- Formål og læringsmål
1 ekstern prøve i det afsluttende eksamensprojekt eller bachelorprojektet, som sammen med prøven efter praktikken og uddannelsens øvrige prøver skal dokumentere, at uddannelsens mål for læringsudbytte er opnået. Prøven består af et projekt og en mundtlig del, hvor der gives én samlet karakter. Prøven kan først finde sted efter, at afsluttende prøve i praktikken og uddannelsens øvrige prøver er bestået.
Viden
Det afsluttede eksamensprojekt skal dokumentere, at den studerende på kvalificeret vis kan
kombinere teoretiske, metodiske og praktiske elementer samt kan formidle disse.* viden om erhvervets praksis og central anvendt teori og metode inden for analyse,
Færdigheder
idéudvikling, design, planlægning, realisering og styring af digitale medieopgaver samt
implementering, administration og vedligeholdelse af digitale medieproduktioner
* forståelse for praksis og central anvendt teori og metode samt kan forstå erhvervets
anvendelse af teori og metode inden for digitale medier.* anvende centrale metoder og redskaber inden for analyse, idéudvikling, design,
Kompetencer
planlægning realisering og styring af digitale medieopgaver samt kan anvende de
færdigheder der knytter sig til beskæftigelse inden for digitale medier
* vurdere praksisnære problemstillinger inden for digitale medier samt opstille og vælge
løsningsmuligheder
* formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder inden for digitale medier til
samarbejdspartnere og brugere.*varetage udviklingsorienterede situationer herunder varetage analyse, idéudvikling, design
og planlægning samt realisering og styring af digitale medieopgaver samt være innovativ
ved tilpasningen af digitale medieløsninger til erhvervsmæssige vilkår
* i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer inden for
digitale medier
* deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde inden for digitale medier i forbindelse med
implementering, administration og vedligeholdelse med en professionel tilgang. - Undervisningsform
Undervisningen foregår som vejledning enten ved fysiske møder, i Teams eller skriftligt over mail.
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtPrøven er ekstern og bedømmes efter 7-trins skalaen.
Prøven består af et projekt og en mundtlig del. Der gives én samlet karakter. Prøven kan først finde sted efter, at praktikprøven og uddannelsens øvrige prøver er bestået.PrøveformMundtlig prøvePrøven er med ekstern censur og dækker de læringsmål, som en multimediedesigner skal tilegne sig i løbet af uddannelsen.
Prøven består af
• Præsentation
• Eksamination
• Votering og meddelelse af karakterer.
De specifikke oplysninger om prøvens varighed offentliggøres på læringsplatformen for Multimediedesigner og tilgår censor.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Hjælpemidler der må medbringesAlle hjælpemidler er tilladt med mindre andet er udtrykkeligt angivet for den enkelte prøve.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Ekstern censurKriterier for prøvevurderingPrøven er ekstern og bedømmes efter 7-trins skalaen.
Prøven består af et projekt og en mundtlig del. Der gives én samlet karakter. Prøven kan først finde sted efter, at praktikprøven og uddannelsens øvrige prøver er bestået.Stave- og formuleringsevnerStave- og formuleringsevne indgår i det afsluttende eksamensprojekt. Bedømmelsen er udtryk for en helhedsvurdering af det faglige indhold samt stave- og formuleringsevnen, dog vægtes det faglige indhold tungest. Hvis projektet er præget af mange væsentlige stave- og formuleringsfejl, kan dette medføre et fradrag i karakteren svarende til et trin, eksempelvis fra karakteren 7 til karakteren 4.Syge-/omprøveHvis en prøve ikke bestås første gang, har den studerende mulighed for to yderligere forsøg.
Omprøven afholdes umiddelbart efter første forsøg.
En studerende har ret til at gå til omprøve på grundlag af samme projekt, et omarbejdet projekt eller et helt nyt projekt. KEA vejleder om fordele og ulemper ved de 3 metoder i forhold til den enkelte studerendes opgave. Omprøven har samme formål som den ordinære prøve.
Omprøve, der skyldes dokumenteret sygdom eller af anden dokumenteret grund, afholdes snarest muligt.
I forbindelse med den afsluttende opgave vil du eller din gruppe modtage 4 timers vejledning af din vejleder.
Resten af tiden svarende til 407 timer bruges på afsluttende opgavearbejde. Du har selv ansvaret for at strukturere tiden som du fx bruger på opgaveskrivning, forberedelse til eksamen mv.
Afsluttende projekt vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning, skrive, virksomhedssamarbejde, indsamle empiri.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.