Internet of Things - IoT projekt 2 (DA)
2019/2020- Formål
Viden
Den studerende har kendskab til:
Færdigheder
• Kommunikations- og Interfaceteknik generelt samt hvorledes de anvendes i udvalgte løsninger
• Elektroniske moduler i overblik samt hvorledes udvalgte moduler er opbygget
• Protokoller inkl. kommunikationsprotokoller, deres opbygning samt hvori forskelle og anvendelsesmuligheder er.
• Internet of Things-teknikker, herunder standardiserede, samt detaljerede udvalgte løsninger
• Teknisk matematik anvendt inden for fagområdet til forståelse af elektronik og/ eller kommunikation
• Signalhåndtering i en generel forståelse samt forstå hvorledes det anvendes og indgår i løsninger
• Indlejret systemer – protokoller samt bluetooth.
• Design af webapplikationer.
• Omforme en webapplikation til en applikation på en smartphone
• Projektledelse – WBS, Kanban og Gantt
Programmeringsteknik i forskellige typer af sprogDen studerende kan:
Kompetencer
• Udvælge, tilpasse og anvende indlejrede systemer og komponenter i sikre og bæredygtige løsninger.
• Opbygge og anvende testsystemer
• Dokumentere og formidle opgaver og løsninger med anvendelse af indlejrede komponenter og systemer.
• Kommunikere skriftligt og mundtligt - rapport og præsentation
• Anvende innovative problemløsningsmetoder med fokus på brugernes behov - Brainstorming over ide, målgruppe og case
• Arbejde som et team, hvor der gøres brug af de forskellige kompetencer i teametDen studerende kan:
• Håndtere analyse, behovsafdække, designe, udvikle og teste sikre indlejrede og bæredygtige løsninger
• Håndtere analyse, diagnosticering, test og service af den teknologi, der indgår i arbejdet med elektroniske systemer under hensyntagen til økonomi-, miljø- og kvalitetskrav.
• Tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer inden for fagområdet.
• Håndtere teambaserede opgaver
• Erhverve færdigheder og ny viden inden for IoT
• Uafhængigt håndtere planlægning og styring af tekniske projektledelsesopgaver.
• Uafhængigt håndtere tekniske programmeringsopgaver
Deltage i praksisnære udviklingsprocesser i teams
Håndtere design, udvikling og test af større løsninger i et tværfaglig samarbejde. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål Undervisningsformen er todelt.
A:
De studerende undervises i Webdesign baseret på html, CSS og Javascript.
Den studerende introduceres til protokoller til kommunikation mellem mikrocontroller og ydre enheder. Denne del foregår som holdundervisning og øvelser i makkerpar.
B:
En workshop med udgangspunkt i en virkelighedsnær opgave, hvor den studerende skal bruge og kombinere viden de har fra den indledende del af kurset, med viden fra fagene indlejrede systemer, programmering og projektstyring.
Der skal bruge WBS, Kanban og Gantt i gruppen til at styre projektet. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenDeltagelse i undervisningen.Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveDe studerende skal udarbejde et IoT-projekt i grupper og aflevere en fælles grupperapport herom. Rapport-omfang vil fremgå af fagbeskrivelsen. De studerende fremlægger projektet gruppevis (maks. 10 min.) og ef-terfølgende bliver de eksamineret individuelt med udgangspunkt i rapporten og præsentation af projektet (5 min.) med intern censur.
Projektet tæller 10 % af en samlet årskarakter. Den studerende har 3 forsøg og karakteren gives efter 7-trins-skalaen.
Eksamen: Intern censur. Gruppen præsenterer rapporten samlet og hver studerende udspørges og der gi-ves en individuel karakter.Individuel eller gruppeprøveGruppeprøve, 3-4 maks. deltagereAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Internet of Things - IoT projekt 2 (DA) modtager du 45 timers undervisning, hvilket svarer til 60 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 27% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde, projektarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, projektarbejde, øvelser, forberedelse til prøve.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.