Tools & Skills - Marketing & Communication Design DBT (DA) KOPI
2024/2025- Formål og læringsmål
Studieretningsmodulet for MCD har til formål at give den studerende på Marketing & Communication Design Modulet en base for at udvælge og anvende teori og metoder i arbejdet med strategisk og taktisk marketing. Hertil kommer introduktion til central kommunikationsteori.
VidenDen studerende:
Færdigheder
Skal have grundlæggende viden om praksis og central anvendt teori og metode inden for processer, materialer og produktion i en bæredygtig sammenhæng.Den studerende:
Kompetencer
Skal kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode inden for fagområdet business.
Skal kunne vurdere praksisnære, forretningsorienterede problemstillinger samt opstille innovative og bæredygtige løsningsmuligheder.
Skal kunne anvende fagområdets centrale metoder og redskaber samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse indenfor teknologi i erhvervet.Den studerende:
Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen og branchens grønne omstilling.
Skal kunne håndtere udviklingsorienterede og praksisnære opgaver i et bæredygtigt forretningsperspektiv. - Undervisningsform
Holdundervisning med øvelser samt en opgave der skal løses i de studerendes værdikædeteam til senere brug i 1. semesters portfolio
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves med flg. fagTools & Skills-modulerne: Bæredygtig Business - Teknologi & Proces - Kultur & Samfundstendenser - Design & Metode samt InDesign & Portfolio. Tools & Skills' prøves sammen med ét af de tre oplistede DBT-moduler, afhængigt af den studerendes studieretning.
For studieretningen Sustainable Fashion Tech prøves Tools & Skills-modulerne med Sustainable Fashion Tech DBT - Tools & Skills.
For studieretningen Fashion Management prøves Tools & Skills-modulerne med Fashion Management DBT - Tools & Skills.
For studieretningen Marketing & Communication Design prøves Tools & Skills-modulerne med Marketing & Communication Design DBT - Tools & Skills.PrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveGrundlaget for prøven er en portfolio, som afleveres elektronisk i WISEflow, som består af udvalgte opgaver og projekter fra de forskellige Tools & Skills moduler samt et pensumspørgsmål, som den studerende trækker til den mundtlige prøve.FormkravPortfolioens maksimum oplyses i Bilag A på Fronter i forbindelse med Tools & Skills modulet InDesign & Portfolio.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)VarighedVarighed: 30 minutter og består af følgende elementer:
1. Præsentation af den uploadede portfolio
2. Spørgsmål fra eksaminator(er) og dialog
3. Besvarelse af et pensumspørgsmål
4. Votering og meddelelse af karakterer.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censurSyge-/omprøvePrøven er identisk med 1. semester prøve.
Omprøve afholdes hurtigst muligt. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail.
På faget Tools & Skills - Marketing & Communication Design DBT (DA) KOPI modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning, digitale øvelser, casearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.