Grafisk konceptudvikling (DA)
Grafisk konceptudvikling (DA)
2018/2019- Indhold og læringsmål
Med udgangspunkt i en introduction af Design Thinking, vil der blive fokuseret på de elementer der indgår I udvikling af et grafisk concept.
Viden
Modulet Design Thinking giver rammerne for at tænke kreativt, eksperimenterende, og systematisk når der arbejdes med udvikling af grafiske produkter. På grafisk konceptudvikling ser vi på, hvordan man udvikler sammenhængende visuelle identiteter i forskellige scenarier. Vi vil arbejde med alle elementer indenfor grafisk design fra logoer til det sammenhængende grafiske udtryk. Det kan være på brevpapir, emballage, brochurer, website, plakater og reklame, som en del af virksomhedens samlede kommunikation.• Basalt kendskab til emballage design
Færdigheder• Brug af logo’er i sammenhæng med typografi
Kompetencer
• Anvende forskellige Adobe programmer til færdiggørelse af grafiske koncepter
• At styre en basal design proces• At forholde sig til og videreudvikle et eksisterende grafisk identitet
• At arbejde med betingelserne for en sammenhængende grafisk identitet - Undervisningsform
- Prøve
- Yderligere information
På faget Grafisk konceptudvikling (DA) modtager du 45 timers undervisning, hvilket svarer til 60 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 33% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, projektarbejde, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.