Københavns Erhvervsakademi

en

Marketing- og Kommunikationsplanlægning (DA)

Marketing- og Kommunikationsplanlægning (DA)

2019/2020
Engelsk titel
Marketing- and Communication Planning (DA)
Uddannelse
Designteknolog
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
2. semester
Fagets/modulets varighed
4 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3276205
Fag- /modulansvarlig
Morten Normand Pedersen
  • Formål

    Modul 3 // Marketing- og kommunikationsplanlægning på 2. semester har til formål at give den studerende værktøjer og færdigheder til at forstå og arbejde med marketing- og kommunikationsplanlægning generelt og i en specifik kontekst. Desuden får den studerende gennem egen research på et eksternt marked indsigt i fremherskende tendenser, med relevans for den virksomhedscase der arbejdes med på modulet.

    Viden

    •Projektledelse
    •Værktøjer til at arbejde med projektledelse i praksis
    •Hvad en marketingplan skal indeholde

    Færdigheder

    •At udarbejde en struktureret overordnet marketingplan for et nye koncept med afsæt i en given virksomhed
    •Færdigheder i at omsætte en national og international research til et nyt markedskoncept, tilpasset en eksisterende virksomhed i Danmark

    Kompetencer

    •At udarbejde løsninger kommunikerer konceptet
    •At udvikle konkret visuelt materiale, der understøtter marketingplanens centrale elementer

50
timers undervisning
87
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Marketing- og Kommunikationsplanlægning (DA) modtager du 50 timers undervisning, hvilket svarer til 66 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: informationssøgning.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.