Metode - Marketing & Communication Design (DA)
2024/2025Specialeretning:
Marketing & Communication Design
(Marketing)
Engelsk titel
Method - Marketing &
Communication Design (DA)
Uddannelse
Designteknolog
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
2. semester
Fagets/modulets varighed
4 uger
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3276207 / 4501-10636
- Formål og læringsmål
Modulet har til formål at give den studerende værktøjer og færdigheder til at formidle sig skriftligt via forskellige metoder. Modulet har til hensigt at forberede den studerende til den skriftlige 2. semesterprøve ved hjælp af teori og metoder i praksis. På modulet arbejdes der både individuelt og i grupper.
- Undervisningsform
Faciliteres af specialeundervisere med udgangspunkt i Studieviden (videoer og øvelser) - udarbejdet af KEA Bibliotek
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves med flg. fagModulet prøves i sammenhæng med ovenstående modul i 2. semester prøven. Inden prøven afvikles metode modulet, der har til formål at give den studerende værktøjer og færdigheder til at formidle sig skriftligt via forskellige metoder. Modulet har til hensigt at forberede den studerende til den skriftlige 2. semester prøve ved hjælp af teori og metoder i praksis. På modulet arbejdes der både individuelt og i grupper.PrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøvePrøven består af tre dele:
1. Individuel skriftlig del
2. Aflevering af produktløsning / prototypeløsning samt præsentationsmateriale.
3. Mundtlig individuel præsentation der tager afsæt i den afleverede synopsis samt produktløsning/prototype.OpgavetypePrøven tager udgangspunkt i den studerendes evne til at anvende den viden, de færdigheder og kompetencer, som er opnået på specialemodulerne 2-5. Med udgangspunkt i en problemorienteret tilgang; researcher, analyserer og designer den studerende en løsning/prototype.
Som indledning til 2. semester prøven undervises der specialerettet på et metodemodul. Den studerende bliver herefter præsenteret for to aktuelle temaer. Den studerende vælger et af de to temaer. Med en problemorienteret tilgang udarbejdes og uploades en skriftlig del. Efterfølgende udarbejdes en løsning/prototype, der præsenteres og perspektiveres ved en mundtlig eksamen med ekstern censur. Der tilbydes to vejledninger i grupper af 3-4 studerende inden aflevering af den skriftlige del.FormkravDigitalt afleveret skriftlig del samt løsning/prototype. Den skriftlige del må have et omfang af maksimum 12.000 anslag inkl. mellemrum, eksklusiv forside, indholdsfortegnelse og bilag. Der må max. være 6 sider relevante bilag.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)VarighedDer afsættes 30 minutter til den mundtlige prøve fordelt på:
• 10 minutter til den studerendes fremlæggelse
• 10 minutter til spørgsmål fra eksaminator og censor
• 10 minutter til votering og karaktergivning.Hjælpemidler der må medbringesNoter i udprintet form.Hjælpemidler som stilles til rådighedProjektor + HDMI stik. Studerende skal selv sikre sig evt. adapter, der kan tilsluttes HDMI. Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentation.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Ekstern censurKriterier for prøvevurderingPrøven skal vise, at den studerende kan:
• researche og agere med 2. semesters pensum på et af de udleverede problemorienterede emner
• skabe sammenhæng mellem synopsis, løsning/prototype og præsentation
• mundtligt at underbygge, specialerette og perspektivere problemstillingen
• disponere fremlægningen, strukturere og tydeliggøre stoffet
• fremdrage væsentlige fagområder inden for det specialerettede felt
• besvare spørgsmål og demonstrere viden bredt indenfor 2. semesters pensum.
Den studerendes stave- og formuleringsevne indgår i bedømmelsen.Syge-/omprøvePrøven er identisk med 2. semester prøve.
Omprøve afholdes hurtigst muligt. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail.
16
timers undervisning
258
timers
forberedelse
Tallene
viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt
på forskellige studieaktiviteter.
På faget Metode - Marketing & Communication Design (DA) modtager du 16 timers undervisning, hvilket svarer til 21 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 6% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: informationssøgning.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.
På faget Metode - Marketing & Communication Design (DA) modtager du 16 timers undervisning, hvilket svarer til 21 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 6% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: informationssøgning.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.