Beklædning (DA)
Beklædning (DA)
2019/2020- Formål
Research, Dragthistorie, Tøj-analyse, Arbejdstegninger og Adobe Illustrator
Viden
Modul 2 // BEKLÆDNING på 2. semester har til formål at give den studerende værktøjer og færdigheder til at forstå at arbejde med research som et værktøj til at udvide kendskabet til tøj i et historisk og nutidigt perspektiv og til videre brug i en designproces. Modulet introducerer - med udgangspunkt i analyse af eksisterende produkter - begreber og forståelse for beklædningens konstruktion og funktion samt detaljering. Herudover introduceres der til arbejdstegning og rentegning i Illustrator som et værktøj til kommunikation af designs.• rundlæggende begreber indenfor dragthistorie og research
Færdigheder
• nvendelse af research som grundlag for design af beklædning• Gengivelse af beklædning i arbejdstegning i hånden samt i Adobe Illustrator
Kompetencer
• Beskrivelse af beklædning i grundlæggende faglige begreber
• Relevante IT-værktøjer (Adobe Illustrator)• Brugen af research som et værktøj i designprocessen
• Analyse og visuel formidling af lettere produkttyper samt beskrivelse af dem vha. grundlæggende begreber
• Visuel beskrivelse og kommunikation af designs gennem arbejdstegning og rentegning i Illustrator - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Prøve
- Yderligere information
På faget Beklædning (DA) modtager du 53 timers undervisning, hvilket svarer til 70 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 39% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, projektarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.