Københavns Erhvervsakademi

en

Studieretningen inden for Business > Fashion Management (DA)

Studieretningen inden for Business > Fashion Management (DA)

2020/2021
Specialeretning: Fashion Management
Engelsk titel
Specialisation: Business > Fashion Management (DA)
Uddannelse
Designteknolog
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
2. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
30
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3276244
Fag- /modulansvarlig
Charlotte Winther
Annette Havkær
  • Formål

    KEA udbyder specialet Fashion Management under studieretningen Business, der indeholder tre nationale fagelementer. Fagelementerne er: Handel, Supply Chain Management og Produktkendskab.

    Handel:
    Fagelementet Handel indeholder grundlæggende forståelse for nationale og internationale indkøbs- og handelsforhold, herunder bæredygtighed og kommunikation i virksomhedens værdi- og forsyningskæde.

    Supply Chain Management:
    Fagelement Supply Chain Management indeholder grundlæggende forståelse for styring af virksomhedens leverandører, teknologi, materiale- og varestrømme på tværs af forsyningskæden med det formål at fremme nationale og internationale samarbejder.

    Produktkendskab:
    Fagelementet Produktkendskab indeholder grundlæggende forståelse for produktkarakteristika, produkt- og materialekendskab og teknologi. Der lægges vægt på kvalitetsstyring og bæredygtighed med det formål at forstå og indgå i produktions- og produktudviklingsprocesser.

    Viden

    Handel:
    Den studerende:
    • Skal have udviklingsbaseret viden om og forståelse for praksis og central anvendt teori og metode inden for økonomi, forretningsforståelse, indkøb, forhandling, forhandlingsparametre, juridiske forhold og bæredygtighed.
    • Skal kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode, samt forstå erhvervets og branchens anvendelse af teori og metode på tværs af virksomhedens værdi- og forsyningskæde.

    Supply Chain Management:
    Den studerende:
    • Skal have udviklingsbaseret viden om praksis og central anvendt teori og metode inden for logistik, leverandørstyring, partnerskab og virksomhedens materiale og varestrømme.
    • Skal kunne forstå virksomhedens værdikæde og samarbejder på tværs af forsyningskæder herunder anvendt teknologi.


    Produktkendskab:
    Den studerende:
    • Skal have udviklingsbaseret viden om produktkarakteristika, produkt- og materialekendskab og teknologi.
    • Skal kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode inden for kvalitetsstyring, bæredygtighed og produktionsteknikker for at kunne indgå i produktudviklingsprocesser.

    Færdigheder

    Handel:
    Den studerende:
    • Skal kunne anvende de centrale metoder og redskaber inden for indkøb og nationale og internationale handelsforhold herunder økonomiske, juridiske og bæredygtige parameter.
    • Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger inden for leverandørudvælgelse, -styring kommunikation.
    • Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere.

    Supply Chain Management:
    Den studerende:
    • Skal kunne anvende centrale metoder og redskaber inden for virksomhedens værdi- og forsyningskæde på det operationelle og taktiske niveau.
    • Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger inden for virksomhedens værdikæde, samt opstille og vælge løsningsmuligheder.
    • Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger, der fremmer nationale og internationale samarbejder, under hensyntagen til interne og eksterne interessenter.


    Produktkendskab:
    Den studerende:
    • Skal kunne anvende fagområdets centrale emner inden for materialer, produkter, kvalitetsstyring og bæredygtighed, der knytter sig til at foretage indkøb inden for erhvervet.
    • Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger inden for produktkendskab, samt opstille og vælge løsningsmuligheder.
    • Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere.

    Kompetencer

    Handel:
    Den studerende:
    • Skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer inden for virksomhedens værdi- og forsyningskæde.
    • Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel og forretningsmæssig forståelse.
    • Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til erhvervet.

    Supply Chain Management:
    Den studerende:
    • Skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer herunder virksomhedens materiale- og varestrømme.
    • Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang, der fremmer nationale og internationale samarbejder.
    • Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til erhvervet.


    Produktkendskab:
    Den studerende:
    • Skal kunne håndtere og indgå i produktions- og produktudviklingsprocesser.
    • Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang.
    • Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til produkt, materialer og teknologi.

205
timers undervisning
617
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Studieretningen inden for Business > Fashion Management (DA) modtager du 205 timers undervisning, hvilket svarer til 273 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.