Studieretningen inden for Business > Fashion Management (DA)
Studieretningen inden for Business > Fashion Management (DA)
2020/2021- Formål
KEA udbyder specialet Fashion Management under studieretningen Business, der indeholder tre nationale fagelementer. Fagelementerne er: Handel, Supply Chain Management og Produktkendskab.
Viden
Handel:
Fagelementet Handel indeholder grundlæggende forståelse for nationale og internationale indkøbs- og handelsforhold, herunder bæredygtighed og kommunikation i virksomhedens værdi- og forsyningskæde.
Supply Chain Management:
Fagelement Supply Chain Management indeholder grundlæggende forståelse for styring af virksomhedens leverandører, teknologi, materiale- og varestrømme på tværs af forsyningskæden med det formål at fremme nationale og internationale samarbejder.
Produktkendskab:
Fagelementet Produktkendskab indeholder grundlæggende forståelse for produktkarakteristika, produkt- og materialekendskab og teknologi. Der lægges vægt på kvalitetsstyring og bæredygtighed med det formål at forstå og indgå i produktions- og produktudviklingsprocesser.Handel:
Færdigheder
Den studerende:
• Skal have udviklingsbaseret viden om og forståelse for praksis og central anvendt teori og metode inden for økonomi, forretningsforståelse, indkøb, forhandling, forhandlingsparametre, juridiske forhold og bæredygtighed.
• Skal kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode, samt forstå erhvervets og branchens anvendelse af teori og metode på tværs af virksomhedens værdi- og forsyningskæde.
Supply Chain Management:
Den studerende:
• Skal have udviklingsbaseret viden om praksis og central anvendt teori og metode inden for logistik, leverandørstyring, partnerskab og virksomhedens materiale og varestrømme.
• Skal kunne forstå virksomhedens værdikæde og samarbejder på tværs af forsyningskæder herunder anvendt teknologi.
Produktkendskab:
Den studerende:
• Skal have udviklingsbaseret viden om produktkarakteristika, produkt- og materialekendskab og teknologi.
• Skal kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode inden for kvalitetsstyring, bæredygtighed og produktionsteknikker for at kunne indgå i produktudviklingsprocesser.Handel:
Kompetencer
Den studerende:
• Skal kunne anvende de centrale metoder og redskaber inden for indkøb og nationale og internationale handelsforhold herunder økonomiske, juridiske og bæredygtige parameter.
• Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger inden for leverandørudvælgelse, -styring kommunikation.
• Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere.
Supply Chain Management:
Den studerende:
• Skal kunne anvende centrale metoder og redskaber inden for virksomhedens værdi- og forsyningskæde på det operationelle og taktiske niveau.
• Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger inden for virksomhedens værdikæde, samt opstille og vælge løsningsmuligheder.
• Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger, der fremmer nationale og internationale samarbejder, under hensyntagen til interne og eksterne interessenter.
Produktkendskab:
Den studerende:
• Skal kunne anvende fagområdets centrale emner inden for materialer, produkter, kvalitetsstyring og bæredygtighed, der knytter sig til at foretage indkøb inden for erhvervet.
• Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger inden for produktkendskab, samt opstille og vælge løsningsmuligheder.
• Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere.Handel:
Den studerende:
• Skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer inden for virksomhedens værdi- og forsyningskæde.
• Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel og forretningsmæssig forståelse.
• Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til erhvervet.
Supply Chain Management:
Den studerende:
• Skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer herunder virksomhedens materiale- og varestrømme.
• Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang, der fremmer nationale og internationale samarbejder.
• Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til erhvervet.
Produktkendskab:
Den studerende:
• Skal kunne håndtere og indgå i produktions- og produktudviklingsprocesser.
• Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang.
• Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til produkt, materialer og teknologi. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Prøve
På faget Studieretningen inden for Business > Fashion Management (DA) modtager du 205 timers undervisning, hvilket svarer til 273 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.