Kommunikation + Kommunikationsplatforme (DA)
2019/2020- Formål
Integreret Markedskommunikation, kampagneplanlægning, semiotik, visuel kommunikation og onlines markedsføring.
Viden
Modulerne indfører i markedskommunikationens forskellige genre og hvordan der opnås synergieffekt mellem disse. Der arbejdes i den forbindelse med forskellige kommunikationsformer og design af kommunikationsbudskaber, med fokus på relevante redskaber og processer i planlægningen af en marketingkampagne. Centralt er Online Marketings afgørende rolle for at skabe målrettet, interaktiv og målbar markedskommunikation, ligesom der arbejdes med at omsætte taktiske handlingsplaner og udvalgte marketingtiltag til konkrete produkter.
Desuden indføres der i, hvorledes virksomheder på strategisk, taktisk og operationelt niveau med fordel kan skabe universer ud fra en semiotisk vinkel lige som der tages udgangspunkt i opbygningen af et brands identitet med vægt på kommunikation og CSR.• design af brand identitet i en postmoderne verden
Færdigheder
• forskellige kommunikationsformer, effektivt kommunikations-mix og en kampagneplan
• relevant kommunikationsteori indenfor semiotik• webkommunikation og online markedsføring i en kampagnesammenhæng.
Kompetencer
• semiotikkens rolle i markedskommunikation og anvende semiotik ved udarbejdelsen af marketingmateriale
• at uddrage konsekvenser for markedsføringsindsatsen med afsæt i relevant data
• at udvælge relevante kommunikationstilgange• at planlægge og udarbejde en kommunikationsstrategi for en kampagne med fokus på integreret markedskommunikation.
• at opstille en taktisk kampagneplan og udarbejde en kreativ brief
• at lægge en kreativ strategi, der understøtter markedskommunikationens budskab og fremmer markedskommunikationens overordnede formål.
• at planlægge webkommunikation som en integreret del af en kampagne - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål Undervisningen afvikles i en vekslen mellem forelæsning, vejledning i workshop, teamarbejde, praktisering af teori i praksis, øvelser og fremlæggelser samt dialog og refleksion i plenum.
Læringsaktiviteterne er planlagt som en blanding af undervisning med faglige input, workshops og præsentationer fra studerende. Yderligere vil der være researchdage knyttet til øvelserne og den stillede modulopgave, baseret på et konkret virksomhedssamarbejde og en aktuel problemstilling her.
De studerende arbejder i grupper igennem forløbet.
Modul 5 afsluttes med en delopgave, der også indgår i 3. Semesters portfolieeksamen. Delopgaven vurderes godkendt/ikke godkendt. Modul 6 afsluttes med en præsentation for undervisere og case-virksomhed. Præsentationen vurderes med en mundtlig feedback. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtMålet er at udprøve den studerendes forståelse af teori, metode og praksis, som er opnået gennem undervisningen og afleveringerne for 3. semesters modul 5 og 6
Prøven skal vise at den studerende kan præsentere relevant læring på 3. semester i et portfolio-format, herunder:
Opstille taktiske kampagneplan
Udarbejde kreative brief
Planlægge webkommunikation
Webkommunikation og online markedsføring.PrøveformMundtlig prøvePortfolioprøve med mundtlig prøve
Prøven består af tre elementer:
1. Fremlæggelse
2. Spørgsmål fra eksaminator og censor
3. Votering og meddelelse af karaktererOpgavetype3. semester portfolioprøven er med intern censur. En liste over hvilke opgaver og projekter fra 3. semester, der skal indgå i prøven vil være tilgængelig på Fronter samt i prøverammen. Derudover skal der også indgå et CV og en refleksion over den viden du har tilegnet dig. For yderligere information se prøverammen på Fronter.FormkravEt digitalt portfolio. Portfoliet skal have et omfang 6 A3 sider, liggende format.
Derudover skal portfoliet også indeholde et opdateret CV, samt en selvstændig refleksion over faglig udvikling of opgaveløsninger.
Forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste og bilag tæller ikke med i sideantal.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censurKriterier for prøvevurdering• Kortfattet kampagneplan ud fra 6 trins modellen, understøttet af data.
• En kreativ strategi, der forklarer og visualiserer kampagneuniverset. Benyt de faglige værktøjer fra undervisningen.
• Eksempler på online kampagneelementer og hvordan disse synliggøres med afsæt i en online strategi.
• Et overblik over jeres endelige forslag til eksterne kampagneelementer.Syge-/omprøvePrøven dækker kerneområderne på 3. semesters obligatoriske uddannelseselement. Der tages udgangspunkt i et digitalt portfolio.
Prøven består af tre elementer:
1. Fremlæggelse
2. Spørgsmål fra eksaminator og censor
3. Votering og meddelelse af karakterer
Omprøve afholdes hurtigst muligt. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail. - Yderligere information
Modulet evalueres med KEAs modulevaluering.
På faget Kommunikation + Kommunikationsplatforme (DA) modtager du 108 timers undervisning, hvilket svarer til 144 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 39% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, projektarbejde, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.