Københavns Erhvervsakademi

en

Kommunikation + Kommunikationsplatforme (DA)

2024/2025
Specialeretning: Marketing & Communication Design (Marketing)
Engelsk titel
Communication + Communication platforms (DA)
Uddannelse
Designteknolog
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
3. semester
Fagets/modulets varighed
10 uger
Ects
15
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3276305
Fag- /modulansvarlig
Charlotte Winther
Gitte Nørregaard
  • Formål og læringsmål

    Formålet er at give den studerende værktøjer til at forstå og arbejde med kampagneplanlægning, semiotik, visuel kommunikation, online markedsføring og CSR kommunikation, for at sikre holistisk og integreret markedskommunikation.

    Viden

    Den studerende:

    Skal have viden om semiotikkens rolle i markedskommunikation

    Skal have forståelse for forskellige kommunikationsformer, viden om et effektivt kommunikations-mix og viden om opstilling af en kampagneplan ud fra et brugerperspektiv

    Skal kunne forstå relevant kommunikationsteori indenfor semiotik med afsæt i virksomhedens værdiggrundlag og brugere

    Færdigheder

    Den studerende
    Skal kunne anvende semiotik ved udarbejdelsen af koncepter for virksomhedskommunikation

    Skal kunne vurdere og udvælge kommunikationstilgange relevant for praksisnære og brugerorienterede problemstillinger

    Skal kunne planlægge cross-media kommunikationsprodukter i en kampagnesammenhæng verbalt og visuelt

    Skal med afsæt i relevant markedsdata kunne identificere og vurdere konsekvenser for markedsføringsplanlægning og -aktiviteter i praksis

    Kompetencer

    Den studerende
    Skal kunne varetage planlægning og udarbejdelse af en kommunikationsstrategi for en kampagne med fokus på integreret markedskommunikation, tro mod virksomhedens værdigrundlag og brugerprofiler

    Skal innovativt kunne udvikle en kreativ strategi, der understøtter markedskommunikationens budskab og
    fremmer markedskommunikationens overordnede formål

    Skal kunne varetage opstilling af en taktisk kampagneplan og udarbejde en kreativ brief med udgangspunkt i virksomhedens strategi, værdigrundlag og brugerperspektiv.

    Skal ved hjælp af teknologiske løsninger kunne planlægge og anvende online markedsføring som en integreret del af en kampagne.

  • Undervisningsform
    Undervisningen afvikles i en vekslen mellem forelæsning, vejledning i workshop, teamarbejde, praktisering af teori i praksis, øvelser og fremlæggelser samt dialog og refleksion i plenum.

    Læringsaktiviteterne er planlagt som en blanding af undervisning med faglige input, workshops og præsentationer fra studerende. Yderligere vil der være researchdage knyttet til øvelserne og den stillede modulopgave, baseret på et konkret virksomhedssamarbejde og en aktuel problemstilling her.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves selvstændigt
    De lokale fagelementer for specialet indgår i to prøver.

    Specialeprøve 15 ECTS:
    Kravet er, at den studerende demonstrerer opfyldelse af læringsmålene for specialets lokale fagelementer
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Specialeprøve 15 ECTS:
    Grundlaget for prøven er det projektarbejde, der er udviklet på specialemodulet, og som skal præsenteres ved en mundtlig prøve.

    Prøven består af nedenstående elementer:
    • Aflevering af projekt/produkt.
    • Mundtlig præsentation og perspektivering af projektarbejdet.
    • Votering og meddelelse af karakter
    Formkrav
    Præsentation i portfolioformat
    Omfang af portfolioens på maksimum 6 sider i 16:9 format.
    En selvstændig refleksion over faglig udvikling og opgaveløsninger under specialeretningen på maksimum 4.800 anslag inkl. mellemrum
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Varighed
    Den mundtlige eksamen varer 30 minutter fordelt på cirka 10 minutter til fremlæggelse, 10 minutter til mundtligt forsvar og 10 minutter til votering og karaktergivning.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentation.
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    Projektor + HDMI stik. Studerende skal selv sikre sig evt. adapter, der kan tilsluttes HDMI. Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentation.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Målet er at udprøve den studerendes forståelse af teori, metode og praksis, som er opnået gennem undervisningen og afleveringerne for 3. semesters moduler
    Prøven skal vise at den studerende kan præsentere relevant læring på 3. semester
    Syge-/omprøve
    Omprøve afholdes hurtigst muligt. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail.
100
timers undervisning
311
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Kommunikation + Kommunikationsplatforme (DA) modtager du 100 timers undervisning, hvilket svarer til 133 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 24% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, projektarbejde, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.