Kommunikation + Kommunikationsplatforme (DA)
2024/2025- Formål og læringsmål
Formålet er at give den studerende værktøjer til at forstå og arbejde med kampagneplanlægning, semiotik, visuel kommunikation, online markedsføring og CSR kommunikation, for at sikre holistisk og integreret markedskommunikation.
VidenDen studerende:
Færdigheder
Skal have viden om semiotikkens rolle i markedskommunikation
Skal have forståelse for forskellige kommunikationsformer, viden om et effektivt kommunikations-mix og viden om opstilling af en kampagneplan ud fra et brugerperspektiv
Skal kunne forstå relevant kommunikationsteori indenfor semiotik med afsæt i virksomhedens værdiggrundlag og brugereDen studerende
Kompetencer
Skal kunne anvende semiotik ved udarbejdelsen af koncepter for virksomhedskommunikation
Skal kunne vurdere og udvælge kommunikationstilgange relevant for praksisnære og brugerorienterede problemstillinger
Skal kunne planlægge cross-media kommunikationsprodukter i en kampagnesammenhæng verbalt og visuelt
Skal med afsæt i relevant markedsdata kunne identificere og vurdere konsekvenser for markedsføringsplanlægning og -aktiviteter i praksisDen studerende
Skal kunne varetage planlægning og udarbejdelse af en kommunikationsstrategi for en kampagne med fokus på integreret markedskommunikation, tro mod virksomhedens værdigrundlag og brugerprofiler
Skal innovativt kunne udvikle en kreativ strategi, der understøtter markedskommunikationens budskab og
fremmer markedskommunikationens overordnede formål
Skal kunne varetage opstilling af en taktisk kampagneplan og udarbejde en kreativ brief med udgangspunkt i virksomhedens strategi, værdigrundlag og brugerperspektiv.
Skal ved hjælp af teknologiske løsninger kunne planlægge og anvende online markedsføring som en integreret del af en kampagne. - Undervisningsform
Undervisningen afvikles i en vekslen mellem forelæsning, vejledning i workshop, teamarbejde, praktisering af teori i praksis, øvelser og fremlæggelser samt dialog og refleksion i plenum.
Læringsaktiviteterne er planlagt som en blanding af undervisning med faglige input, workshops og præsentationer fra studerende. Yderligere vil der være researchdage knyttet til øvelserne og den stillede modulopgave, baseret på et konkret virksomhedssamarbejde og en aktuel problemstilling her. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtDe lokale fagelementer for specialet indgår i to prøver.
Specialeprøve 15 ECTS:
Kravet er, at den studerende demonstrerer opfyldelse af læringsmålene for specialets lokale fagelementerPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveSpecialeprøve 15 ECTS:
Grundlaget for prøven er det projektarbejde, der er udviklet på specialemodulet, og som skal præsenteres ved en mundtlig prøve.
Prøven består af nedenstående elementer:
• Aflevering af projekt/produkt.
• Mundtlig præsentation og perspektivering af projektarbejdet.
• Votering og meddelelse af karakterFormkravPræsentation i portfolioformat
Omfang af portfolioens på maksimum 6 sider i 16:9 format.
En selvstændig refleksion over faglig udvikling og opgaveløsninger under specialeretningen på maksimum 4.800 anslag inkl. mellemrumIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)VarighedDen mundtlige eksamen varer 30 minutter fordelt på cirka 10 minutter til fremlæggelse, 10 minutter til mundtligt forsvar og 10 minutter til votering og karaktergivning.Hjælpemidler der må medbringesDen studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentation.Hjælpemidler som stilles til rådighedProjektor + HDMI stik. Studerende skal selv sikre sig evt. adapter, der kan tilsluttes HDMI. Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentation.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censurKriterier for prøvevurderingMålet er at udprøve den studerendes forståelse af teori, metode og praksis, som er opnået gennem undervisningen og afleveringerne for 3. semesters moduler
Prøven skal vise at den studerende kan præsentere relevant læring på 3. semesterSyge-/omprøveOmprøve afholdes hurtigst muligt. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail.
På faget Kommunikation + Kommunikationsplatforme (DA) modtager du 100 timers undervisning, hvilket svarer til 133 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 24% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, projektarbejde, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.