Udvikling og kommunikation (DA)
2017/2018- Indhold og læringsmål
Produktudvikling & produktionsstyring, Teckpack, Design Teknologi & Materiale
Viden
Modulet Prøveforløbet har til formål at give den studerende erfaring i digital konstruktion i programmet PADSystem. Der arbejdes med grundlæggende konstruktion, syteknik og tilretning i jersey og strikkede materialer. De studerende afprøver med udgangspunkt i en
virksomhed et prøveforløb som afsluttes med opsyning på ekstern systue.• Konstruktion og tilretning i jersey og strikkede materialer.
Færdigheder
• Strikkede materialers betydning for konstruktion og form.
• De forskellige trin i prøveforløbet.• Udvælgelse af materialer og teknikker i forhold til kravspecifikationer
Kompetencer
• Anvende konstruktionsmetoder i forhold til materialer og formDer bygges videre på de tillærte kompetencer fra 2. semester, samt tilføjes nye kompetencer:
• Konstruktion af lettere produkttyper
• Udarbejde og implementere løsninger indenfor lettere produkttyper.
• Anvende relevante IT-værktøjer (PADSystem og Delogue) i arbejdet med konstruktion og graduering. - Undervisningsform
Undervisningen afvikles i en vekslen mellem forelæsning, instruktion, individuelt og teamarbejde, praktisering af praksis, opgaver og projekter samt refleksion.
Læringsaktiviteterne er overvejende planlagt med vægt på undervisning og fagligt input den første del af dagen, og med vægt på projektarbejde og øvelser den sidste halvdel af dagen. De studerende arbejder både individuelt og i grupper gennem forløbet. Der vil gennem modulet være delafleveringer, som gives videre til andre studerende på holdet, og den studerende vil på denne måde arbejde videre på andres afleveringer.
Afleveringer og feedback: Ved afslutningen af modulet præsenterer den studerende mundtligt og visuelt sin proces for underviser og virksomhed - herunder ideoplæg, modeludvikling og produkt.
Sammen med produktet afleveres produktionsklart mønster og produktionsdokumentation, samt den studerendes refleksioner over egen læring digitalt ved modulafslutning.
Case-samarbejde:
Opgaven stilles i samarbejde med virksomheden XX - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves med flg. fagMålet er at udprøve den studerendes forståelse af teori, metode og praksis, som er opnået gennem undervisningen og afleveringerne for 3. semesters modul 5, 6 og 7.
Prøven skal vise at den studerende kan præsentere relevant læring på 3. semester i et portfolio-format, herunder:PrøveformMundtlig prøvePortfolioprøve med mundtlig prøve
Prøven består af tre elementer:
1. Fremlæggelse
2. Spørgsmål fra eksaminator og censor
3. Votering og meddelelse af karaktererOpgavetype3. semester portfolioprøven er med intern censur. En liste over hvilke opgaver og projekter fra 3. semester, der skal indgå i prøven vil være tilgængelig på Fronter samt i prøverammen. Derudover skal der også indgå et CV og en refleksion over den viden du har tilegnet dig. For yderligere information se prøverammen på Fronter.FormkravEt digitalt portfolio. Portfoliet skal have et omfang 6 A3 sider, liggende format.
Derudover skal portfoliet også indeholde et opdateret CV, samt en selvstændig refleksion over faglig udvikling of opgaveløsninger.
Forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste og bilag tæller ikke med i sideantal.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Ekstern censurSyge-/omprøvePrøven dækker kerneområderne på 3. semesters obligatoriske uddannelseselement. Der tages udgangspunkt i et digitalt portfolio.
Prøven består af tre elementer:
1. Fremlæggelse
2. Spørgsmål fra eksaminator og censor
3. Votering og meddelelse af karakterer
Omprøve afholdes hurtigst muligt. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail - Yderligere information
Modulet evalueres mundtligt ved modulafslutningen.
På faget Udvikling og kommunikation (DA) modtager du 50 timers undervisning, hvilket svarer til 66 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, projektarbejde, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.