Studieretningen inden for Business > Fashion Management - lokalt (DA)
Studieretningen inden for Business > Fashion Management - lokalt (DA)
2020/2021- Formål
Handel:
Viden
Fagelementet Handel omhandler kommunikation mellem interne og eksterne samarbejdspartnere. Der arbejdes med handelspolitikker med henblik på at udforme optimerede løsningsforslag til gavn for virksomheden igennem hele værdi- og forsyningskæden.
Supply Chain Management:
Fagelementet Supply Chain Management omhandler indsigt i og optimering af varestrømme både nationalt og internationalt med vægt på detailhandel og e-commerce. Der arbejdes med dataanalyser med henblik på optimering af vare- og kommunikationsflowet for at sikre optimering af virksomhedens supply chain.
Produktkendskab:
Fagelementet Produktkendskab omhandler produktionskommunikation. Der arbejdes med materialevalg og kvalitetskrav med henblik på kommunikation af et endeligt produkt til eksterne samarbejdspartnere.Handel:
Færdigheder
Den studerende:
• Skal have forståelse for branchens muligheder inden for cirkulær økonomi og etik.
Supply Chain Management:
Den studerende:
• Skal have kendskab til krav og lovgivningen for retail og webshops.
Produktkendskab:
Den studerende:
• Skal have viden om formforståelse - herunder måltagning af samples og gradueringsprincipper.Handel:
Kompetencer
Den studerende:
• Skal kunne udvælge og formidle kommunikationsværktøjer til optimering af virksomhedens værdi- og forsyningskæde.
• Skal kunne formidle optimale tidsplaner for interne og eksterne samarbejder.
• Skal kunne udvælge og vurdere en virksomheds politikker til optimering af udbud og indkøb.
Supply Chain Management:
Den studerende:
• Skal kunne arbejde og dataanalysere i PLM & PDM system.
• Skal kunne formidle virksomhedens transport- og lagerpolitik for at fremme nationale og internationale samarbejder.
• Skal kunne vurdere virksomhedens service- og reklamationspolitikker og disses indvirkning på virksomhedens varestrømme.
Produktkendskab:
Den studerende:
• Skal kunne udføre og analysere vasketest, vådtest, brandtest, farvetest og pelling test på materialer.
• Skal kunne formidle tekniske detaljer for styles til eksterne samarbejdspartnere.Handel:
Den studerende:
• Skal kunne opstille og identificere krav til leverandører/samarbejdspartnere.
• Skal have en indsigt i en virksomheds pris- og betalingspolitikker.
• Skal kunne udvikle virksomhedens stratetiske sourcing- og indkøbspolitik.
Supply Chain Management:
Den studerende:
• Skal kunne opstille og sikre parametre for interne kommunikationsflows i alle virksomhedens led.
• Skal have indsigt i samtlige af virksomhedens varestrømme.
• Skal med en innovativ tilgang optimere varestrømmen til samtlige salgskanaler.
Produktkendskab:
Den studerende:
• Skal kunne udvælge og analysere materialer ud fra deres form, funktion og ydelse.
• Skal kunne arbejde og analysere styles i 3D perspektiv.
• Skal kunne kommunikere krav om ønskede kvaliteter, printteknikker og trimmings samt opstille parametre for kontrol. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Prøve
På faget Studieretningen inden for Business > Fashion Management - lokalt (DA) modtager du 205 timers undervisning, hvilket svarer til 273 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning, interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, læsning af egne noter.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.