Copenhagen School of Design and Technology

da

Brand Management og Brand Building (DA)

2022/2023
Specialeretning: Marketing & Communication Design (Marketing)
Engelsk titel
Brand Management and Brand Building (DA)
Uddannelse
Designteknolog
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
4. semester
Fagets/modulets varighed
8 uger
Ects
10
Udd. element
Valgfag
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3276409
Fag- /modulansvarlig
Charlotte Winther
  • Formål og læringsmål

    Undervejs i faget kommer du til at beskæftige dig med alt lige fra opbygningen af et brand gennem et veldefineret
    DNA til at sikre, at dette DNA bliver tydeliggjort gennem både visuel og skriftlig kommunikation. Vi har kunden i
    centrum, og arbejder med kravene til løbende at optimere kunderejsen og det at skabe engagement i samtlige brand
    touchpoints. Dette fordi, nutidens forbrugere i høj grad skaber deres identitet gennem brands. Det sker gennem et
    iscenesættende forbrug. Ud fra denne betragtning får brands en ny betydning og meningsfuld rolle. Ikke bare som
    steder hvor vi køber nødvendige produkter, men i højere grad som steder hvor vi, gennem forbrug, køber guidelines
    til ønskede værdisæt og holdninger, så vi kan sende de rette signalværdier. Dette stiller krav til det enkelte brand,
    og afgørende for brandets succes er, at brandingaktiviteterne forankres blandt virksomhedens medarbejdere, men
    selvfølgelig også blandt virksomhedens eksterne interessenter. Ligesom det også stiller krav til brandet, i forhold til
    at kunne håndtere de aktive forbrugeres reaktioner på brandet, blandt andet i form af shitstorms. I forlængelse heraf
    er opbygning af loyalitet afgørende.

    Viden

    Skal have brand-strategisk viden til
    at identificere et brands interessenter
    samt sikre koordinering i praksis af intern
    og ekstern forankring i forskellige
    markedskontekster

    Færdigheder

    Skal kunne udvikle brandkoncepter,
    der skaber og formidler brugeroplevelser
    og oplevet værdi hos målgruppen
    Skal kunne vurdere og fastlægge
    forbrugeradfærd og brugeroplevelser
    for at sikre en relevant customer
    journey
    Skal kunne vurdere og opstille
    løsningsmuligheder, herunder teknologiske
    løsninger, der i kombination
    understøtter og formidler brand equity
    og højner brugeroplevelsen

    Kompetencer

    Skal innovativt kunne udvikle og varetage
    et brands grafiske og sproglige
    profil, så der skabes stærk synergi
    Skal kunne identificere, udvikle og
    eksekvere kommunikationsprodukter
    online og offline med afsæt i
    centrale brand touchpoints og et
    brugerperspektiv

  • Undervisningsform
    Undervisningen veksler mellem casearbejde og forlæsninger.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Individuel mundtlig afprøvning.
    Prøven består af to dele:
    En perspektivering af det løsningsforslag, der er præsenteret for casevirksomheden, samt et spørgsmål, der trækkes fra pensum.
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
98
timers undervisning
176
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Brand Management og Brand Building (DA) modtager du 98 timers undervisning, hvilket svarer til 130 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.