Brand Management og Brand Building (DA)
2022/2023- Formål og læringsmål
Undervejs i faget kommer du til at beskæftige dig med alt lige fra opbygningen af et brand gennem et veldefineret
Viden
DNA til at sikre, at dette DNA bliver tydeliggjort gennem både visuel og skriftlig kommunikation. Vi har kunden i
centrum, og arbejder med kravene til løbende at optimere kunderejsen og det at skabe engagement i samtlige brand
touchpoints. Dette fordi, nutidens forbrugere i høj grad skaber deres identitet gennem brands. Det sker gennem et
iscenesættende forbrug. Ud fra denne betragtning får brands en ny betydning og meningsfuld rolle. Ikke bare som
steder hvor vi køber nødvendige produkter, men i højere grad som steder hvor vi, gennem forbrug, køber guidelines
til ønskede værdisæt og holdninger, så vi kan sende de rette signalværdier. Dette stiller krav til det enkelte brand,
og afgørende for brandets succes er, at brandingaktiviteterne forankres blandt virksomhedens medarbejdere, men
selvfølgelig også blandt virksomhedens eksterne interessenter. Ligesom det også stiller krav til brandet, i forhold til
at kunne håndtere de aktive forbrugeres reaktioner på brandet, blandt andet i form af shitstorms. I forlængelse heraf
er opbygning af loyalitet afgørende.Skal have brand-strategisk viden til
Færdigheder
at identificere et brands interessenter
samt sikre koordinering i praksis af intern
og ekstern forankring i forskellige
markedskonteksterSkal kunne udvikle brandkoncepter,
Kompetencer
der skaber og formidler brugeroplevelser
og oplevet værdi hos målgruppen
Skal kunne vurdere og fastlægge
forbrugeradfærd og brugeroplevelser
for at sikre en relevant customer
journey
Skal kunne vurdere og opstille
løsningsmuligheder, herunder teknologiske
løsninger, der i kombination
understøtter og formidler brand equity
og højner brugeroplevelsenSkal innovativt kunne udvikle og varetage
et brands grafiske og sproglige
profil, så der skabes stærk synergi
Skal kunne identificere, udvikle og
eksekvere kommunikationsprodukter
online og offline med afsæt i
centrale brand touchpoints og et
brugerperspektiv - Undervisningsform
Undervisningen veksler mellem casearbejde og forlæsninger.
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesIndividuel mundtlig afprøvning.
Prøven består af to dele:
En perspektivering af det løsningsforslag, der er præsenteret for casevirksomheden, samt et spørgsmål, der trækkes fra pensum.PrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Brand Management og Brand Building (DA) modtager du 98 timers undervisning, hvilket svarer til 130 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.