Branding
2024/2025- Formål og læringsmål
Verden omkring os er i konstant forandring. Der bliver i højere grad stillet stadigt større krav til virksomhederne fra forbrugernes side. Nutidens forbrugere vil alle gerne opfattes som noget særligt og samtidig føle sig accepteret og anerkendt. Hvordan navigerer et brand i dette, og hvordan sikrer man at skabe netop den merværdi, som forbrugerne
Viden
efterspørger?
Det kan du blive klogere på i faget Brand Management og Brand Building.
Undervejs i faget kommer du til at beskæftige dig med alt lige fra opbygningen af et brand gennem et veldefineret DNA til at sikre, at dette DNA bliver tydeliggjort gennem både visuel og skriftlig kommunikation. Vi har kunden i centrum, og arbejder med kravene til løbende at optimere kunderejsen og det at skabe engagement i samtlige brand touchpoints. Dette fordi, nutidens forbrugere i høj grad skaber deres identitet gennem brands. Det sker gennem et iscenesættende forbrug. Ud fra denne betragtning får brands en ny betydning og meningsfuld rolle. Ikke bare som steder hvor vi køber nødvendige produkter, men i højere grad som steder hvor vi, gennem forbrug, køber guidelines
til ønskede værdisæt og holdninger, så vi kan sende de rette signalværdier.
Dette stiller krav til det enkelte brand, og afgørende for brandets succes er, at brandingaktiviteterne forankres blandt virksomhedens medarbejdere, men selvfølgelig også blandt virksomhedens eksterne interessenter. Ligesom det også stiller krav til brandet, i forhold til at kunne håndtere de aktive forbrugeres reaktioner på brandet, blandt andet i form af shitstorms. I forlængelse heraf er opbygning af loyalitet afgørende.Skal have brand-strategisk viden til at identificere et brands interessente samt sikre koordinering i praksis af in- tern og ekstern forankring i forskellige markedskontekster
FærdighederSkal kunne udvikle brandkoncepter, der skaber og formidler brugeroplevel-
Kompetencer
ser og oplevet værdi hos målgruppen
Skal kunne vurdere og fastlægge forbrugeradfærd og brugeroplevelser for at sikre en relevant customer journey
Skal kunne vurdere og opstille løsningsmuligheder, herunder teknologiske løsninger, der i kombination understøtter og formidler brand equity og højner brugeroplevelsenSkal innovativt kunne udvikle og varetage et brands grafiske og sproglige profil, så der skabes stærk synergi
Skal kunne identificere, udvikle og eksekvere kommunikationsprodukteronline og offline med afsæt i centrale brand touchpoints og et brugerperspektiv - Undervisningsform
Der lægges stor vægt på praksis, samt at den studerende arbejder eksperimenterende og bruger den indsamlede empiri aktivt gennem hele processen
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesBaseret på læringsmålene og udarbejdet projekt/produktPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)Varighed15 minutter til fremlæggelse
10 minutter til spørgsmål
10 minutter til votering og feedbackBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Branding modtager du 122 timers undervisning, hvilket svarer til 162 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.