Retail Design
2024/2025- Formål og læringsmål
På valgfaget ’Retail Design’ arbejder du med at udvikle løsninger til retailere / retail-brands indenfor livsstilsbranchen. Du lærer at designe cool og engagerende retail universer der rummer både digitale og fysiske touch-points, så kunden får en god oplevelse, lige meget hvor forbrugeren møder retail-brandet.
Viden
I en verden fyldt med bevidste forbrugere er det vigtigere end nogen sinde at kunne levere en god kundeoplevelse. Forbrugerne forventer at selve produktet er produceret på en ordentlig måde. Og forbrugerne forventer også at alt det, der omgiver produktet er i orden. Bare tænk på emballage, udbringning, levering, den fysiske butiks indretning, online shoppen, eventuelle uniformer, QR-koder, print-reklamer og meget, meget mere.
Det er et område i rivende udvikling!
Nye retail-koncepter ser dagens lys hver dag. På valgfaget ’ Retail Design’ får du opdateret viden og konkrete færdigheder indenfor f.eks. kunstig intelligens, digitalt grafisk design, fysisk grafisk layout, service design, new retail (integration af digitale løsninger og kunstig intelligens i retail-universet), optimering af kundens rejse og andet der er med til at kunden får en god oplevelse.
Fokus er således på at udvikle visuelle løsninger, koncepter og content der engagerer og fastholder kunden på rejsen online og offline.
Undervisningen er case-baseret. Du får input fra dine undervisere, oplæg fra folk fra branchen, og bliver introduceret til den nyeste viden indenfor området.
Vi gør meget ud af koble den viden du får på studiet med real-life udfordringer. Vi arbejder derfor med at udvikle virkelige løsninger til konkrete problemstillinger i livsstils-branchen.Har viden om tilrettelæggelse af servicedesign
Færdigheder
Har viden om design af kundeoplevelser
Har viden om forbrugeradfærd - Decisionmaking og købsadfærd i fokusKan planlægge og gennemføre servicedesign
Kompetencer
Kan planlægge og gennemføre kundeoplevelsesdesign
Skal kunne planlægge og gennemføre projekter der går ud på at designe optimale kundeoplevelser iog på tværs af kontaktpunkterSkal kunne anvende relevante modeller til at udvikle og implementere relevant servicedesign
Skal kunne anvende relevante modeller til at analysere og optimere kundeoplevelser
Skal kunne udvælge relevant målgruppe og afkode dens adfærd
Skal kunne mappe kunderejser - Undervisningsform
Der lægges stor vægt på praksis, samt at den studerende arbejder eksperimenterende og bruger den indsamlede empiri aktivt gennem hele processen
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesBaseret på læringsmålene og udarbejdet projekt/produktPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)Varighed15 minutter til fremlæggelse
10 minutter til spørgsmål
10 minutter til votering og feedbackBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Retail Design modtager du 122 timers undervisning, hvilket svarer til 162 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.