Brand Management og Brand Building (DA)
2021/2022- Formål og læringsmål
Undervisningens mål med dette modul er, at den studerende:
Viden
- får en forståelse for virksomhedens forskellige mulige brandarkitekturer, virksomhedens identitet, image og kultur samt centrale interessenter
- er i stand til at konkretisere givne problemstillinger i forskellige markedskontekster og at arbejde med kommunikative løsninger online og offline, visuelt og verbalt
- får værktøjer til at udvikle, kommunikere og implementere konkrete brandingaktiviteter, der sikrer virksomhedens brandværdi på markedet og i målgruppen
- kan forstå og reflektere over et brands DNA og de enkelte elementer, der opbygger et brand.Den studerende skal have
Færdigheder
- Forståelse for forskellige kommunikationsformer.
- Viden om et effektivt kommunikations-mix.
- Viden om opstilling af en kampagneplan ud fra et brugerperspektiv.Den studerende har
Kompetencer
- Opnået brand-strategisk viden til at identificere et brands interessenter samt sikre intern og ekstern forankring i forskellige og foranderlige markedskontekster.
- Opnået færdigheder i at kortlægge forbrugeradfærd og sikre en relevant customer journey.
- Opnået færdigheder i at kunne vurdere og opstille løsningsmuligheder for at understøtte brand equity.
- Opnået færdigheder til at udvikle brandkoncepter, der skaber oplevet værdi hos målgruppen.Den studerende har
- Kompetencer til at kunne udarbejde og eksekvere kommunikationsløsninger online og offline med afsæt i centrale brand touchpoints.
- Kompetencer til at arbejde med et brands grafiske og sproglige profil, så der skabes stærk synergi. - Undervisningsform
Undervisningen veksler mellem casearbejde og forlæsninger.
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesIndividuel mundtlig afprøvning.
Prøven består af to dele:
En perspektivering af det løsningsforslag, der er præsenteret for casevirksomheden, samt et spørgsmål, der trækkes fra pensum.PrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Brand Management og Brand Building (DA) modtager du 94 timers undervisning, hvilket svarer til 125 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.