Brand Management og Brand Building (EN)
2022/2023- Formål og læringsmål
Undervejs i faget kommer du til at beskæftige dig med alt lige fra opbygningen af et brand gennem et veldefineret
Viden
DNA til at sikre, at dette DNA bliver tydeliggjort gennem både visuel og skriftlig kommunikation. Vi har kunden i
centrum, og arbejder med kravene til løbende at optimere kunderejsen og det at skabe engagement i samtlige brand
touchpoints. Dette fordi, nutidens forbrugere i høj grad skaber deres identitet gennem brands. Det sker gennem et
iscenesættende forbrug. Ud fra denne betragtning får brands en ny betydning og meningsfuld rolle. Ikke bare som
steder hvor vi køber nødvendige produkter, men i højere grad som steder hvor vi, gennem forbrug, køber guidelines
til ønskede værdisæt og holdninger, så vi kan sende de rette signalværdier. Dette stiller krav til det enkelte brand,
og afgørende for brandets succes er, at brandingaktiviteterne forankres blandt virksomhedens medarbejdere, men
selvfølgelig også blandt virksomhedens eksterne interessenter. Ligesom det også stiller krav til brandet, i forhold til
at kunne håndtere de aktive forbrugeres reaktioner på brandet, blandt andet i form af shitstorms. I forlængelse heraf
er opbygning af loyalitet afgørende.Brand-strategy and how to use it to
Færdigheder
identify a brand’s stakeholders and
ensure co-ordination in practice of
internal and external anchorage in
various market contexts.Develop brand concepts that create
Kompetencer
and communicate user experiences
and add value to the target group.
Assess and determine consumer
behaviour and user experiences to
ensure a relevant customer journey.
Assess and establish solutions,
including technological solutions
which, when combined, support
and communicate brand equity and
enhance the user experience.Innovatively develop and be in charge
of a brand’s graphical and linguistic
profile so as to ensure the creation of
a strong synergy
Identify, develop and execute communication
products online and offline
based on key brand touch points and
a user perspective.
Assess and attend to project management
of branding and marketing
efforts through the processing of
relevant market data. - Undervisningsform
Projects and class discussion
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesIndividual oral exam. The exam consists of two parts: A perspective on the solution presented to the case company,
as well as a question in the syllabusPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenEngelskBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Brand Management og Brand Building (EN) modtager du 98 timers undervisning, hvilket svarer til 130 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.