Copenhagen School of Design and Technology

da

Brand Management og Brand Building (EN)

2022/2023
Specialeretning: Marketing & Communication Design (Marketing)
Engelsk titel
Brand Management and Brand Building (EN)
Uddannelse
Designteknolog
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
4. semester
Fagets/modulets varighed
8 uger
Ects
10
Udd. element
Valgfag
Sprog
Engelsk
Opstart
Forår
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3292410
Fag- /modulansvarlig
Charlotte Winther
  • Formål og læringsmål

    Undervejs i faget kommer du til at beskæftige dig med alt lige fra opbygningen af et brand gennem et veldefineret
    DNA til at sikre, at dette DNA bliver tydeliggjort gennem både visuel og skriftlig kommunikation. Vi har kunden i
    centrum, og arbejder med kravene til løbende at optimere kunderejsen og det at skabe engagement i samtlige brand
    touchpoints. Dette fordi, nutidens forbrugere i høj grad skaber deres identitet gennem brands. Det sker gennem et
    iscenesættende forbrug. Ud fra denne betragtning får brands en ny betydning og meningsfuld rolle. Ikke bare som
    steder hvor vi køber nødvendige produkter, men i højere grad som steder hvor vi, gennem forbrug, køber guidelines
    til ønskede værdisæt og holdninger, så vi kan sende de rette signalværdier. Dette stiller krav til det enkelte brand,
    og afgørende for brandets succes er, at brandingaktiviteterne forankres blandt virksomhedens medarbejdere, men
    selvfølgelig også blandt virksomhedens eksterne interessenter. Ligesom det også stiller krav til brandet, i forhold til
    at kunne håndtere de aktive forbrugeres reaktioner på brandet, blandt andet i form af shitstorms. I forlængelse heraf
    er opbygning af loyalitet afgørende.

    Viden

    Brand-strategy and how to use it to
    identify a brand’s stakeholders and
    ensure co-ordination in practice of
    internal and external anchorage in
    various market contexts.

    Færdigheder

    Develop brand concepts that create
    and communicate user experiences
    and add value to the target group.

    Assess and determine consumer
    behaviour and user experiences to
    ensure a relevant customer journey.

    Assess and establish solutions,
    including technological solutions
    which, when combined, support
    and communicate brand equity and
    enhance the user experience.

    Kompetencer

    Innovatively develop and be in charge
    of a brand’s graphical and linguistic
    profile so as to ensure the creation of
    a strong synergy
    Identify, develop and execute communication
    products online and offline
    based on key brand touch points and
    a user perspective.
    Assess and attend to project management
    of branding and marketing
    efforts through the processing of
    relevant market data.

  • Undervisningsform
    Projects and class discussion
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Individual oral exam. The exam consists of two parts: A perspective on the solution presented to the case company,
    as well as a question in the syllabus
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Engelsk
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
98
timers undervisning
176
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Brand Management og Brand Building (EN) modtager du 98 timers undervisning, hvilket svarer til 130 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.