Udførelse 3 (DA)
2018/2019- Indhold og læringsmål
Viden
Den studerende skal have udviklingsorienteret viden om følgende emner:
Færdigheder
- Renovering.
- Byfornyelse.
- Energirenovering.
- Tilskud.
Kunne forstå følgende praksis, teori og metode:
- Prækvalifikation (Nationalt/EU).
- Cyklogrammer.
Kunne reflektere over følgende:
- Planlægning/Logistik.
- Konflikthåndtering.
- Ansvarsforhold.
- Bygbarheden (af uforudsete forhold).Den studerende skal:
Kompetencer
- Kunne anvende følgende metoder og redskaber:
- Byggeproces /procesdiagram
Mestre følgende færdigheder:
Indhold/aktiviteter i entreprenørens faser:
- Tilbudsfasen.
- Kontraheringsfasen.
- Mobiliseringsfasen.
- Udførelsesfasen.
- Afleveringsfasen.
- Garantiperioden.
Kunne vurdere følgende typer af problemer:
- Tilrettelæggelse af afleveringsfasen.
- Overdragelse fag til fag.
- Risikostyring/KS.
- Organisationsplaner.
- Tidslinier (fastlæggelse af dato).
Kunne vælge løsningsforslag inden for følgende områder og begrunde dem:
- Byggepladsforhold/indretning/vilkår.
- Sikkerhed/arbejdsmiljø.
Kunne formidle følgende problemstillinger:
- Byggemøde/referat/mødeledelse.
- Byggeregnskab.Den studerende skal selvstændigt indgå i:
- Byggeorganisation
Påtage sig ansvar indenfor følgende områder:
- Tilbudsgivning.
- Planlægning og opfølgning.
- Byggepladsforhold.
- Økonomistyring (sagen).
- Risikostyring.
Identificere egne læringsbehov og udvikle viden, færdigheder og kompetencer:
- Konflikthåndtering
- Kontraktforhold
- Processer. - Undervisningsform
Der undervises ud fra den forståelse, at læring bedst sker ved, at de studerende får mulighed for at arbejde med realistiske opgaver hentet fra eller med inspiration fra virksomheder inden for relevante brancher.
I valg af projekt tages hensyn til, at projektet skal kunne rumme semestrets faglige udfordringer.
De studerende får mulighed for at bearbejde det givne projekt i flere af dets faser fra den indledende analyse til den konkrete realisering af projektet. I tilknytning til arbejdet med projektet stilles den studerende overfor realistiske problemstillinger, som skal løses med udgangspunkt i den givne teori, og organisere arbejdet, så tidsfristerne holdes. Undervejs trænes den studerende i også at kunne arbejde selvstændigt, således at den studerende er forberedt til at kunne gennemføre afgangsprojekt som en selvstændig opgave.
Igennem denne arbejdsmetode tilegner den studerende sig en forståelse for, hvorledes problemer afdækkes og analyseres, løsningsmodeller opstilles og den rigtige løsning vælges. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveSkriftligt gruppeprojekt med mundtlig præsentationIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Udførelse 3 (DA) modtager du 82 timers undervisning, hvilket svarer til 109 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, projektarbejde, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, projektarbejde, studiegruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.