Udførelse 3 (DA)
Udførelse 3 (DA)
2019/2020- Formål
Viden
Den studerende skal have udviklingsorienteret viden om følgende emner:
Færdigheder
- Renovering.
- Byfornyelse.
- Energirenovering.
- Tilskud.
Kunne forstå følgende praksis, teori og metode:
- Prækvalifikation (Nationalt/EU).
- Cyklogrammer.
Kunne reflektere over følgende:
- Planlægning/Logistik.
- Konflikthåndtering.
- Ansvarsforhold.
- Bygbarheden (af uforudsete forhold).Den studerende skal:
Kompetencer
- Kunne anvende følgende metoder og redskaber:
- Byggeproces /procesdiagram
Mestre følgende færdigheder:
Indhold/aktiviteter i entreprenørens faser:
- Tilbudsfasen.
- Kontraheringsfasen.
- Mobiliseringsfasen.
- Udførelsesfasen.
- Afleveringsfasen.
- Garantiperioden.
Kunne vurdere følgende typer af problemer:
- Tilrettelæggelse af afleveringsfasen.
- Overdragelse fag til fag.
- Risikostyring/KS.
- Organisationsplaner.
- Tidslinier (fastlæggelse af dato).
Kunne vælge løsningsforslag inden for følgende områder og begrunde dem:
- Byggepladsforhold/indretning/vilkår.
- Sikkerhed/arbejdsmiljø.
Kunne formidle følgende problemstillinger:
- Byggemøde/referat/mødeledelse.
- Byggeregnskab.Den studerende skal selvstændigt indgå i:
- Byggeorganisation
Påtage sig ansvar indenfor følgende områder:
- Tilbudsgivning.
- Planlægning og opfølgning.
- Byggepladsforhold.
- Økonomistyring (sagen).
- Risikostyring.
Identificere egne læringsbehov og udvikle viden, færdigheder og kompetencer:
- Konflikthåndtering
- Kontraktforhold
- Processer. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Prøve
På faget Udførelse 3 (DA) modtager du 82 timers undervisning, hvilket svarer til 109 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, projektarbejde, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, projektarbejde, studiegruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.