Københavns Erhvervsakademi

en

Videregående sikkerhed i IT-Governance (DA)

2019/2020
Engelsk titel
IT Governance 2 (DA)
Uddannelse
IT sikkerhed
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
2. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Studiested
Lygten 37, København NV
Fagkode
4118202
Fag- /modulansvarlig
Steven Albury
  • Formål

    Security governance og organisation. Den studerende skal kunne forstå og deltage i tilrettelæggelse af sikkerhedsarbejdet i organisationen.

    Den studerende skal have forståelse for, hvordan samfundsorganisationer påvirker sikkerhedsarbejdet.

    Viden

    Den studerende har viden om og forståelse for:
    • Relevant jura indenfor it-sikkerhed
    • Risikoanalyse indenfor it-sikkerhed
    • It-sikkerhedsarbejde og kultur i organisationen
    • Organisationsforståelse i et sikkerhedsperspektiv
    • IT-governance
    • It-politikker og -praktikker
    • Standarder og organisationer i it-sikkerhedsarbejdet
    • Infrastrukturelt perspektiv på it-sikkerhed.

    Færdigheder

    Den studerende kan:
    • Søge information og navigere i standarder og anvende det i de systemer, de benytter
    • Navigere i og indhente oplysninger om gældende love og regler inden for it-sikkerhedsrelevante emner
    • Bidrage til at udvikle en governance model for en given organisation.

    Kompetencer

    Den studerende kan:
    • Udarbejde specifikke IT sikkerhedspolitikker for en given organisation
    • Håndtere fundamentale opgaver som sikkerhedsansvarlig

  • Undervisningsform og udfoldelse af læringsmål
    Undervisningen på it-sikkerhedsuddannelsen foregår som en dynamisk, interaktiv proces, hvor hovedvægten lægges på de studerendes aktive deltagelse. Undervisningen tager udgangspunkt i relevant erhvervspraksis og kobler praksis og teori. Der inddrages problemstillinger fra de forskellige typer af virksomheder inden for it-branchen. De studerende tager ansvar for egen læring, og såvel de som underviserne bidrager konstruktivt til læreprocessen.

    For at sikre den optimale faglige indlæring og personlige udvikling hos den enkelte studerende anvender uddannelsen varieret pædagogik med hovedvægten lagt på dialog, diskussion og projekter.

    Undervisningen tilrettelægges varieret bl.a. gennem holdundervisning, gæsteforelæsninger virksomhedsbesøg, projektarbejde i grupper og individuelt arbejde – oftest med tværfaglige problemstillinger og altid med et anvendelsesorienteret udgangspunkt. De forskellige indlæringsformer vil, ud over det faglige indhold, også udvikle den studerendes evne til både at arbejde selvstændigt og at samarbejde med andre.

    Fælles for alle disse aktiviteter er, at KEA altid forsøger at opstille klare mål for læringsaktiviteterne.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves selvstændigt
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Mundtlig, ud fra rapport
    Formkrav
    Max 10 sider + 5 sider pr studerende
    Individuel eller gruppeprøve
    Gruppeprøve, 2-4 maks. deltagere
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk(Norsk/Svensk)
    Varighed
    30 min
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Ekstern censur
32
timers undervisning
105
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Videregående sikkerhed i IT-Governance (DA) modtager du 32 timers undervisning, hvilket svarer til 43 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 23% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: forberedelse til prøve, prøve, læsning af egne noter, læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.