Bachelor projekt (DA)
2018/2019- Indhold og læringsmål
I praktikken arbejder den studerende med fagligt relevante problemstillinger inden for
Viden
uddannelsens kerneområder og opnår kendskab til relevante erhvervsfunktioner. Den
studerende er under praktikken knyttet til en eller flere virksomheder. Praktikforløbet kan
tilrettelægges fleksibelt og differentieret og kan danne grundlag for den studerendes
afsluttede professionsbachelorprojekt.
Med udgangspunkt i læringsmål for praktikken, jf. fælles del af studieordningen, fastlægger
den studerende og vejlederen/kontaktperson i fællesskab konkrete mål for den studerendes praktikperiode.
Dette er efterfølgende retningsgivende for tilrettelæggelse af den studerendes arbejde i
praktikperioden.
Praktikperioden er at sidestille med et fuldtidsjob med de krav til arbejdstid, indsats,
engagement og fleksibilitet, som den færdiguddannede i it-sikkerhed må forventes at møde i sit første job.Den studerende har viden om og forståelse for:
Færdigheder
• Den daglige drift i hele praktikvirksomheden.
• Videnskabsteoretiske metoderDen studerende kan
Kompetencer
• Anvende alsidige tekniske og analytiske arbejdsmetoder, der knytter sig til beskæftigelse inden for erhvervet
• Vurdere praksisnære problemstillinger og opstilling af løsningsmuligheder
• Formidle praksisnære problemstillinger og begrundede løsningsforslag.Den studerende kan
• Håndtere udviklingsorienterede praktiske og faglige situationer i forhold til erhvervet
• Tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til erhvervet
• Deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang.
• Håndtere strukturering og planlægning af daglige arbejdsopgaver i erhvervet - Undervisningsform
Du vil modtage vejledning fra din praktikvejleder
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtPrøveformSkriftlig prøveFormkravMax 20 sider + 20 sider pr studerendeIndividuel eller gruppeprøveIndividuel- eller gruppeprøve, 1-4 maks. deltagereAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Varighed30 minBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Ekstern censurStave- og formidlingsevnerStave- og formuleringsevnen indgår som en integreret del af bedømmelsen af det afsluttende projekt. Ringe stave- og formuleringsevne kan medføre nedsættelse af karakteren med et trin, eksempelvis fra 7 til 4. Karakteren kan nedsættes yderligere, hvis det faglige indhold er uforståeligt grundet manglende stave- eller formuleringsevne.
Bedømmelsen er udtryk for en helhedsvurdering af det faglige indhold samt stave- og formuleringsevnen.
Studerende, der kan dokumentere en relevant specifik funktionsnedsættelse, kan søge om dispensation fra kravet om, at stave- og formuleringsevne indgår i bedømmelsen. Ansøgningen sendes til uddannelsen og stiles til lederen for uddannelsen senest 4 uger før prøvens afvikling.
I forbindelse med den afsluttende opgave vil du eller din gruppe modtage 4 timers vejledning af din vejleder.
Resten af tiden svarende til 407 timer bruges på afsluttende opgavearbejde. Du har selv ansvaret for at strukturere tiden som du fx bruger på opgaveskrivning, forberedelse til eksamen mv.
Afsluttende projekt vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamle empiri, læsning, skrive, virksomhedssamarbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.