Københavns Erhvervsakademi

en

G modul Energioptimering af Procesanlæg II (DA)

2018/2019
Engelsk titel
G Module Optimizing Industrial Processes II (DA)
Uddannelse
Energiteknolog
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
3. semester
Fagets/modulets varighed
4 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Prinsesse Charlottes Gade 36, København N
Fagkode
4503318
Fag- /modulansvarlig
Jens Højmann
Stig Esben Maegård Kristensen
Bertel Sommer Larsen
  • Indhold og læringsmål

    Modulet omhandler energieffektivisering og bæredygtighed indenfor Industri, Transport og Landbrug i Danmark.

    Viden

    Den uddannede kan:
    • kortlægge landbrugets forbrug af fossile energikilder og påvirkning af miljø
    • nævne landbrugets muligheder for at leve op til Danmarks Energistrategier
    • udvise overblik over transportsektorens forbrug af fossile energikilder og påvirkning af miljø
    • udvise overblik over transportsektorens muligheder for at leve op til Danmarks Energistrategier

    Færdigheder

    Den uddannede kan:
    • forklare landbrugets muligheder for at leve op til Danmarks Energistrategier
    • rådgive om transportsektorens muligheder for at leve op til Danmarks Energistrategier
    • formidle potentialer for energioptimering af procesanlæg.

    Kompetencer

    Den uddannede kan:
    • samarbejde tværfagligt om energieffektivisering af proces- og produktionsanlæg deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang
    • i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til fagområdet

  • Undervisningsform
    Der vil blive anvendt et normalt bredt udsnit af undervisnings- og arbejdsformer, fx:
    • Traditionel klasseundervisning
    • Gruppearbejde
    • Cases
    • Ekskursioner
    • Problembaseret læring
  • Samarbejdsfag/modul(er)
    Modul G Energioptimering af Procesanlæg I
    Modul I Virksomhed
  • Forudsætninger for at deltage i faget

    Faglige forudsætninger for at deltage i faget
    Gennemført Modul G Energioptimering af Procesanlæg I

    Materielle forudsætninger for at deltage i faget
    Bærbar pc med netkort

  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Den studerende skal være studieaktiv. Se videre i studieordningen.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Modul G I og II prøves sammen med Modul I Virksomhed.
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Opgavetype
    Projektrapport med afsæt i praksisnær problemstilling
    Formkrav
    Projektform
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel- eller gruppeprøve, 1-4 maks. deltagere
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk(Norsk/Svensk)
    Varighed
    Prøvens varighed (minutter) varierer i forhold til antal deltagere 1/2/3/4 i gruppen:
    Samlet prøvetid: 35/45/55/65
    Præsentation: 5/7/10/12
    Mundtlig dialog: 24/28/32/37
    Votering og karakterudmelding: 6/10/13/16
    Hjælpemidler der må medbringes
    Bærbar pc og evt noter skal medbringes til den mundtlige del.
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    Projektor og lærrede
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Prøvning i opfyldelsesgraden af modulernes læringsmål, samt de konkrete læringsmål for projektoplægget.
    Frist for aflevering
    Besvarelsen afleveres i WISEflow. Invitation og praktiske oplysninger sendes pr mail til eksaminanden.
    Syge-/omprøve
    Eksaminanden har 3 forsøg til at bestå prøven. Der arrangeres omprøve (2. forsøg) kort tid efter den ordinære prøve.
50
timers undervisning
87
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget G modul Energioptimering af Procesanlæg II (DA) modtager du 50 timers undervisning, hvilket svarer til 66 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning, casearbejde, virksomhedsbesøg.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: informationssøgning, indsamling af empiri.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.