Informationsteknik - lokalt fagelement (DA)
2019/2020- Formål
Faget indeholder generel brug af IKT – Informations- og kommunikationsteknologi, herunder opbygning af projektrapporter, informationssøgning samt videndeling på tværs af netværk.
Viden• Anvendelsesmulighederne i tekstbehandlingsprogrammer, kalkulationsprogrammer og præsenta-tionsværktøjer.
Færdigheder
• Opbygning af projektrapporter.
• Branchens mest gængse skabeloner til udarbejdelse af tilbuds- og udbudsmateriale
• Samarbejde på webbaserede platforme.• Udarbejde større projektrapporter og udbudsmateriale.
Kompetencer
• Deltage i videndeling og samarbejde på webbaserede platforme.
• Den studerende skal kunne anvende viden fremsøgt fra diverse databaser samt vurdere indholdet i forhold til kildekritik.• Deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde ved hjælp af IKT-værktøjer.
• Tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer gennem webbaserede løsninger. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål Der vil blive anvendt et bredt udsnit af undervisnings ‐ og arbejdsformer, for eksempel:
• Traditionel holdundervisning
• Gruppearbejde
• Case
• Ekskursioner
• Gæsteforelæsninger
• Tværfaglig projektorganiseret arbejde
• Problembaseret læringsforløb
• Selvstudie
• Webbaseret forløb - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenDer er ingen bundne forudsætninger på uddannelsen.
1. årsprøven skal være bestået for at den studerende kan fortsætte på 2. studieår.Faget prøvesPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveAflevering af projekt samt et mundtligt forsvar.
Gruppen fremlægger i fællesskab projektets indhold og dets tilblivelse. Hele projektrapporten er eksaminationsgrundlag for den mundtlige eksamen og kan indgå direkte i den individuelle bedømmelse.Individuel eller gruppeprøveIndividuel- eller gruppeprøve, 1-5 maks. deltagereAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Ekstern censur
På faget Informationsteknik - lokalt fagelement (DA) modtager du 34 timers undervisning, hvilket svarer til 45 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.