Akademisk skrivning
Akademisk skrivning
2022/2023- Formål og læringsmål
Fagelementet beskæftiger sig med akademisk skrivning, hvor der er fokus på argumentation, præsentation af research, grundlæggende feedbackmetoder og formidling af resultater gennem et skriftligt produkt, der henvender sig til fagfæller.
VidenDen studerende har:
Færdigheder
− viden om og kendskab til, hvordan akademisk skrivning adskiller sig fra andre skriftlige fremstillingsformer såsom personlige meddelelser, skønlitterære fortællinger eller underholdende historier.
− viden om og kendskab til, hvad der ligger i problemformulering, metodevalg, herunder kunne begrunde og argumentere for sit valg af metode.
− viden om og kendskab til den akademiske opgaves sproglige udformning, herunder at sproget med de anvendte begreber skal være klart og entydigt, at både argumenter og hævdelser skal kunne begrundes via henvisninger (referencer) i noter til eksisterende faglige og videnskabelige artikler eller undersøgelser, og at disse referencer skal opstilles i en klar oversigt over den anvendte litteratur fra bøger, artikler, undersøgelser mv.Den studerende kan:
Kompetencer
− anvende, vælge, begrunde og mestre metoder og redskaber i forhold til akademisk skrivning.Den studerende kan:
− selvstændigt identificere og kombinere kvalitative og kvantitative analyser inden for både primær og sekundær empiri samt bedømme og perspektivere disse.
− selvstændigt og professionelt argumentere akademisk for løsninger - Undervisningsform
- Prøve
På faget Akademisk skrivning modtager du 36 timers undervisning, hvilket svarer til 48 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 26% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: øvelser, klasseundervisning, interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: øvelser, læsning af pensum, informationssøgning.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.