Københavns Erhvervsakademi

en

Supply chain management

2021/2022
Engelsk titel
Supply Chain Management
Uddannelse
Økonomi & Informationsteknologi
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor
Semester
2. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk og engelsk
Opstart
Forår
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9141214
Fag- /modulansvarlig
Morten Kjærgaard
Mikkel Wessel Nielsen
Guillaume Nadon
  • Formål og læringsmål

    I Faget Supply Chain Management undervises I hvordan en virksomhed tilrettelægger sin forsyningskæde gennem arbejdet med information-, transport- og lagerteknologier og arbejdet med samarbejdsrelationer og nøgleinteressenter, således at processerne er effektive og målbare.

    Viden

    Den studerende har udviklingsbaseret viden om og kan reflektere over anvendte teorier og metoder vedrørende
    1) virkningen af informations-, transport- og lagerteknologier på forsyningskæde og logistikaktiviteter
    2) centrale resultatindikatorer afledt af virksomhedens forsyningsstrategi
    3) styring af indkøb, produktion, lager og distribution

    Færdigheder

    Den studerende mestrer færdigheder vedrørende anvendelse af
    1) centrale teorier, modeller og koncepter til optimering af processer i forsyningskæde
    2) teorier og metoder til analyse og planlægning af organisationens forsyningskæde, herunder identifikation af afgørende resultatindikatorer
    3) centrale teorier, modeller og koncepter om forsyningskæder og logistisk drift

    Kompetencer

    Den studerende kan håndtere komplekse og udviklingsorienterede problemstillinger vedrørende forbedring af en organisations forsyningskæde og logistisk drift.

    Den studerende kan identificere egne læringsbehov og udvikling af egen viden, egne færdigheder og kompetencer i relation til en global forsyningskæde og logistisk drift

  • Undervisningsform
    Undervisningen afvikles i en vekslen mellem forelæsninger og opgaver, hands-on og gruppearbejde.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Der er 3 delprøver på semesteret, som vægtes med hhv. 20%, 20% og 60%. Prøverne er med intern censur. Delprøvernes tidsmæssige placering oplyses på KEAs læringsplatform ved semesterets start.
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Delprøverne med en vægt på 20% er skriftlige prøver.

    Delprøverne prøver, om læringsmålene i de enkelte moduler på semesteret er opfyldt, idet delprøver med en vægtning på 20% primært fokuserer på læringsmålene inden for kategorierne viden og færdigheder.

    Delprøven med en vægt på 60% er en skriftlig opgave med et individuelt mundligt forsvar.
    Udgangspunktet for den mundtlige del af delprøven, som vægter 60%, er det afleverede projekt. Delprøven på 60% prøver læringsmålene inden for kategorierne viden, færdigheder og kompetencer for alle semesterets moduler.

    Den mundtlige prøve varer 30 min inklusive votering. Der gives en samlet karakter efter 7-trins skalaen.

    Uddannelseschefen kan beslutte ved semesterstart, at de 2 delprøver med en vægtning på 20% kan slås sammen til 1 delprøve, som vægter 30%. I det tilfælde, vil delprøven på 60% få øget vægtningen til 70%. Meddelelse om dette vil blive givet ved semesterets start.

    I det tilfælde, skal delprøven med en vægt på 30% ikke bestås. Delprøven med en vægt på 70% skal bestås og det samlede vægtede resultat skal være mindst 2. Karakteren 2 kan ikke opnås ved oprunding.

    Den samlede karakter for andet semester er det vægtede gennemsnit af modul 4-case, modul 5-case og eksamensprojektet. Den samlede karakter afrundes til nærmeste karakter i 7-trins-skalaen i henhold til den aritmetiske afrundingsmetode. afrunding op til karakteren 02. Den samlede karakter for 2. semester er det vægtede gennemsnit af karakteren for modul 4 case (vejer 20%) Karakteren for modul 5 case (vægt 20%) Karakterer for eksamensprojekt (vægt 60%) Semestret er bestået, når den studerende opnår en samlet karakter på 02 som minimum og opfylder forudsætningerne for hvert modul og eksamensprojektet. Hvis semesteret ikke er bestået, skal eksamensprojektet genoptages.
    Formkrav
    Eksamensprojektet skal være tværfagligt og problemorienteret.

    Projektets opgavetekst er forfattet af underviserne.

    Aflevering af rapporten
    Rapporten må ikke overstige 35 normalsider plus eksklusive bilag. Brug af bilag skal så vidt muligt begrænses.
    Individuel eller gruppeprøve
    Gruppeprøve, 2-7 maks. deltagere
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk(Norsk/Svensk)
    Varighed
    1. Individuel præsentation på grundlag af rapporten: 5 minutter.
    2. Individuel eksamination: 20 minutter.
    3. Votering og meddelelse af karakter: 5 minutter.
    Denne eksamen er en fælles eksamen for alle uddannelsens 3.semester fag.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Den studerende modtager en individuel karakter for den overordnede præstation, som omfatter rapporten, præsentationen og den individuelle eksamination. Præstationen vurderes på, i hvor høj grad den opfylder fagenes formål og læringsmål, som de er beskrevet i studieordningen.

    Delprøver med en vægt på 20% skal ikke bestås. Delprøven med en vægt på 60% skal bestås og det samlede vægtede resultat skal være mindst 2. Karakteren 2 kan ikke opnås ved oprunding.
36
timers undervisning
101
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Supply chain management modtager du 36 timers undervisning, hvilket svarer til 48 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 26% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: digitale øvelser, klasseundervisning, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, øvelser, forberedelse til prøve, prøve.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.