Digital Intra-/Entrepreneurship & Innovation
2023/2024- Formål og læringsmål
Formålet med valgfaget er at give eleverne evnen til at forstå, anvende og skabe forretningsideer baseret på en intra-/entreprenøriel tankegang og brug af digitale teknologier, der transformerer samfundet.
Færdigheder
Målet med valgfaget er dannelsen af denne intra-/entreprenørielle tankegang, der sætter den studerende i stand til at skabe en innovativ forretningsidé baseret på konceptuel brug af avanceret digital teknologi.•Du vil få indsigter i problemstillinger som relaterer til kultur, socialpsykologi, følelsesmæssig intelligens og mindset.
Kompetencer
•Du lærer om psykologien ved at være intra-/iværksætter f.eks. tillid, forståelse af værdien i forskellige teams, tro og etik, risikovurdering, kommunikation, overvindelse af sociale barrierer, afvisningsterapi, fejltræning osv.•Du vil lave din egen markedsundersøgelse i dit lokale område/samfund ved hjælp af interviews og/eller spørgeskemaer.
- Undervisningsform
Valgfaget vil blive undervist i en blanding af forelæsninger, gruppeøvelser, gruppepræsentationer og feltforskning.
Dette er et valgfag for Applied Learning Project (Anvendt læring er primært en tilgang, der kobler den 'virkelige verden' til de begreber, der undervises i i klasseværelset), og dette valgfag er baseret på teamwork med gruppestørrelser på 5 elever.
Du vil i disse grupper arbejde med at skabe en forretningsplan for din intra-/entrepreneurship idé og som et team skabe en overbevisende og overbevisende historie, der præsenterer den endelige digitale forretningsidé. Dette forbereder dig som håbefulde intra-/iværksættere til at tage et håndgribeligt skridt i retning af at lancere dit eget digitale projekt/startup.
Feedback i undervisningsperioden
Gennem valgfaget forventes det, at de studerende deltager aktivt i gruppepræsentationer af deres arbejde.
I øvelsesdelen vil eleverne arbejde i grupper med DE-trinene og præsentere deres arbejde med disse trin for resten af klassen. Umiddelbar formativ feedback gives af dine kammerater og af underviseren. Elevhold vil blive udvalgt tilfældigt for at præsentere, hvordan de har arbejdet med det specifikke DE-trin fra sidste klasse (dvs. levering til næste uges klasse). Disse øvelser skal give eleverne en praktisk oplevelse baseret på deres ideer.
Den sidste øvelsestime er en formativ feedback-session organiseret som en heldagskonference for studerende, hvor grupperne præsenterer deres forarbejde med deres eksamenshistorie for klassen. Hver gruppe vil blive tildelt som peer review modstandergruppe til en af de andre grupper.
Før eksamen vil hver gruppe få 60 min coaching og formativ feedback på deres konferencepræsentation og forretningsplaner. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenFor at kunne deltage i eksamen skal du:
• lave en markedsundersøgelse og
• deltage i to planlagte gruppepræsentationer i klassen med karakteren "bestået".Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveDen mundtlige gruppeeksamen er en præsentation af 'business storyline' baseret på den skriftlige gruppeforretningsplan.
For at deltage i den mundtlige eksamen skal den skriftlige gruppe forretningsplan være afleveret inden den mundtlige eksamen; ved den fastsatte deadline og deltagelse i klasse konferencen, der laver opponentopgaven.
Karakteren er baseret på en helhedsvurdering af den skriftlige forretningsplan og den individuelle mundtlige præstation.
Opgavetype:
Skriftlig forretningsplan (10 sider) og mundtlig eksamen.Individuel eller gruppeprøveGruppeprøve, 4-5 deltagereAnvendt sprog til prøvenEngelskHjælpemidler der må medbringesNoneHjælpemidler som stilles til rådighedNoneBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Digital Intra-/Entrepreneurship & Innovation modtager du 82 timers undervisning, hvilket svarer til 109 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, casearbejde, peer-review, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, øvelser, gennemse videooptaget undervisning, gruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.