Københavns Erhvervsakademi

en

Webudvikling

2023/2024
Engelsk titel
Webdevelopment
Uddannelse
Webudvikling
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
5. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Engelsk
Opstart
Efterår
Forår
Studiested
Håndværkergården, København N
Fagkode
9941501
Fag- /modulansvarlig
Santiago Donoso
Constantin Alexandru Gheorghiasa
Arturo Mora Rioja
  • Formål og læringsmål

    Fagelementet indeholder udvikling og modellering af webapplikationer, herunder arkitektur, robusthed, internet- og web protokoller, brugen af fejlsøgningsteknikker samt teknikker til idriftsættelse og vedligeholdelse.

    Viden

    Den studerende har udviklingsbaseret viden om: praksis, anvendt teori og udviklingsmetoder indenfor:
    - relevante internet- og webprotokoller
    - kvalitetssikring
    Den studerende kan forstå og reflektere over:
    - udviklingsmetoder inden for webudvikling
    - webarkitektur og designmønstre

    Færdigheder

    Den studerende kan:
    - mestre alle udviklingens faser herunder planlægge, udvikle og idriftsætte webapplikationer baseret på konkrete udviklingsønsker, samt vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger og vælge og begrunde relevante løsningsmodeller i relation til udviklingen af webapplikationer
    - vurdere og begrunde valget af et egnet programmeringssprog og relevante metoder til implementering af webapplikationer
    - mestre et egnet programmeringssprog til udvikling af webapplikationer
    - implementere og vurdere webbrugergrænseflader samt begrunde og formidle løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere
    - anvende relevante teorier og metoder til kvalitetssikring af alle udviklingens faser

    Kompetencer

    Den studerende kan:
    - håndtere kompleks webudvikling og skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i webudvikling
    - selvstændigt Indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang og påtage sig ansvar inden for rammerne af en professionel etik i relation til webprogrammering
    - Identificere og strukturere egne læringsbehov og udvikle egne færdigheder og kompetencer i relation til webprogrammering.

  • Undervisningsform
    Undervisningen tager udgangspunkt i Problem Based Learning. De studerende skal anvende deres viden i udarbejdelse af et projekt, hvor de studerende også på egen hånd skal tilegne sig ny viden for at løse udviklingsopgaven. De studerende er dog aldrig overladt til sig selv idet underviseren indtræder som vejleder i projekterne.
  • Forudsætninger for at deltage i faget

    Materielle forudsætninger for at deltage i faget
    Windows PC, Mac eller Linux
    - min 8 GB RAM (16 GB RAM er at foretrække)
    - 200 GB ledig disk
    - CPU med virtualiseringshardware. Haves I de fleste moderne CPU’er.
    - 15,6” skærm eller større anbefales

  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves selvstændigt
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Formkrav
    En projekt rapport og produkt skal afleveres.
    Projektrapporter, som udgør den skriftlige del af en prøve skal minimum indeholde:
    • Forside med titel, navn og fødselsdato, hold betegnelse og dato
    • Indholdsfortegnelse med sidetal
    • Introduktion, inkl. problemformulering
    • Hovedafsnit
    • Konklusion
    • Litteraturliste (inkl. alle kilder, der er lavet henvisninger til i projektet)
    • Bilag (inkluder kun bilag, som er centrale for rapporten)

    Rapporten skal have mellem 10 og 30 sider.
    1 studerende - min. 10 - max. 15 sider
    2 studerende - min. 15 - max. 20 sider
    3 studerende - min. 20 - max. 25 sider
    4 studerende - min. 20 - max. 30 sider
    Forsiden, indholdsfortegnelsen, litteraturlisten og bilag er ikke inkluderet i sidetallet. Bilag er ikke en del af vurderingen.
    En normalside er 2.400 tegn inkl. mellemrum og fodnoter. Forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste samt bilag tæller ikke med i det afleverede antal sider. Bilag er uden for bedømmelse.
    Hver enkelt figur eller diagram tæller 800 tegn.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Engelsk
    Varighed
    Præsentation - max 10 min.
    Examinering - max. 15 min.
    Vurdering - 5 min.
    I alt - 30 min.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Computer
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    Projektor
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Bedømmelseskriteriet for prøven er læringsmålene for det obligatoriske studieelement.
    Læringsmålene fremgår af den fælles studieordning.
  • Foreløbig litteratur
    Dette er en foreløbig litteraturliste. Der udleveres en endelig litteraturliste i forbindelse med studiestart.
    Kursusmateriale tilgængeligt for de studerende via Internet.
  • Yderligere information
    Nogle klasser kan være online.
110
timers undervisning
164
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Webudvikling modtager du 110 timers undervisning, hvilket svarer til 146 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 40% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, Onlineundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, gruppearbejde, informationssøgning.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.