Webudvikling
Webudvikling
2023/2024- Formål og læringsmål
Fagelementet indeholder udvikling og modellering af webapplikationer, herunder arkitektur, robusthed, internet- og web protokoller, brugen af fejlsøgningsteknikker samt teknikker til idriftsættelse og vedligeholdelse.
VidenDen studerende har udviklingsbaseret viden om: praksis, anvendt teori og udviklingsmetoder indenfor:
Færdigheder
- relevante internet- og webprotokoller
- kvalitetssikring
Den studerende kan forstå og reflektere over:
- udviklingsmetoder inden for webudvikling
- webarkitektur og designmønstreDen studerende kan:
Kompetencer
- mestre alle udviklingens faser herunder planlægge, udvikle og idriftsætte webapplikationer baseret på konkrete udviklingsønsker, samt vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger og vælge og begrunde relevante løsningsmodeller i relation til udviklingen af webapplikationer
- vurdere og begrunde valget af et egnet programmeringssprog og relevante metoder til implementering af webapplikationer
- mestre et egnet programmeringssprog til udvikling af webapplikationer
- implementere og vurdere webbrugergrænseflader samt begrunde og formidle løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere
- anvende relevante teorier og metoder til kvalitetssikring af alle udviklingens faserDen studerende kan:
- håndtere kompleks webudvikling og skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i webudvikling
- selvstændigt Indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang og påtage sig ansvar inden for rammerne af en professionel etik i relation til webprogrammering
- Identificere og strukturere egne læringsbehov og udvikle egne færdigheder og kompetencer i relation til webprogrammering. - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
- Yderligere information
På faget Webudvikling modtager du 110 timers undervisning, hvilket svarer til 146 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 40% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, Onlineundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, gruppearbejde, informationssøgning.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.