Databaser
Databaser
2022/2023- Formål og læringsmål
Fagområdet indeholder datalagring, -modellering, - udveksling af datakilder ud fra anerkendte standarder samt datasikkerhed.
VidenDen studerende har udviklingsbaseret viden om: praksis, anvendt teori og udviklingsmetoder indenfor:
Færdigheder
- datalagring, -modellering, -udveksling og -sikkerhed
- kvalitetssikring
Den studerende kan forstå og reflektere over:
- udviklingsmetoder inden for webudvikling
- webarkitektur og designsmønstreDen studerende kan:
Kompetencer
- vurdere og begrunde valget af et egnet programmeringssprog og relevante metoder til implementering af webapplikationer
- mestre et egnet programmeringssprog til udvikling af webapplikationer
- anvende og modellere datakilder samt begrunde og formidle løsningsforslag
- anvende relevante teorier og metoder til kvalitetssikring af alle udviklingens faserDen studerende kan:
- selvstændigt Indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang og påtage sig ansvar inden for rammerne af en professionel etik i relation til webprogrammering
- identificere og strukturere egne læringsbehov og udvikle egne færdigheder og kompetencer i relation til webprogrammering. - Undervisningsform
- Prøve
På faget Databaser modtager du 68 timers undervisning, hvilket svarer til 90 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, gruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.