Københavns Erhvervsakademi

en

Udviklingsmiljøer (EN)

2021/2022
Engelsk titel
Development Environments (EN)
Uddannelse
Webudvikling
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
6. semester
Fagets/modulets varighed
16 uger
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Engelsk
Opstart
Efterår
Forår
Studiested
Lygten 37, København NV
Fagkode
9941601
Fag- /modulansvarlig
Constantin Alexandru Gheorghiasa
Christian Ole Kirschberg
  • Formål og læringsmål

    The purpose of this core area is to develop students' competencies in making a qualified choice of and applying a given development environment.

    Viden

    Den studerende har udviklingsbaseret viden om anvendt teori og metoder:
    - indenfor udviklingsmiljøer
    - om praksis, metoder og systemer til versionsstyring

    Den studerende kan forstå og reflektere over:
    - typer af og udvælgelseskriterier for udviklingsplatforme
    - webarkitektur og designmønstre

    Færdigheder

    Den studerende kan:
    - mestre versionsstyring i en udviklingskontekst
    - anvende metoder og værktøjer til kvalitetssikring i udviklingsprocessen, samt vurdere og begrunde valget af værktøjer
    - anvende metoder og redskaber indenfor udviklingsmiljøer til udgivelse af webapplikationer
    - formidle valg af metode og værktøjer til anvendelse i udviklingsprocessen
    - mestre alle udviklingens faser herunder planlægge, udvikle og idriftsætte webapplikationer baseret på konkrete udviklingsønsker, samt vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger og vælge og begrunde relevante løsningsmodeller i relation til udviklingen af webapplikationer
    - vurdere og begrunde valget af et egnet programmeringssprog og relevante metoder til implementering af webapplikationer

    Kompetencer

    Den studerende kan:
    - metodisk håndtere udviklingsplatforme- og miljøer til en given opgave i komplekse udviklingsorienterede situationer
    - administrere udviklingsplatforme- og miljøer i udviklingsprocessen af avancerede webapplikationer
    - selvstændigt Indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang og påtage sig ansvar inden for rammerne af en professionel etik i relation til udviklingsmiljøer
    - identificere og strukturere egne læringsbehov og udvikle egne færdigheder og kompetencer i relation til udviklingsmiljøer.
    - Identificere og strukturere egne læringsbehov og udvikle egne færdigheder og kompetencer i relation til webprogrammering.

  • Undervisningsform
    The teaching in the Web Development Programme is a dynamic, interactive process, where the main emphasis is on student participation. The teaching is based on relevant business practice, and links theory and practice. Issues are included from the different types of companies in the IT sector. The student takes responsibility for his or her own learning, and the teachers constructively contribute to the learning process.

    To ensure the optimal academic learning and personal development for each individual student, the Web Development Programme uses varied pedagogy with the main emphasis on dialogue, discussion and projects.

    The teaching is organised so that it is varied, among other things, through class teaching, guest lectures, company visits, project work in groups and individual work – often using interdisciplinary issues and always with an application-orientated basis. The different learning formats will, in addition to the academic content, also develop the student's ability to work both independently and in collaboration with others.

    In general for all of these activities, the course of study always tries to set clear objectives for the learning activities.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves selvstændigt
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Formkrav
    A project report and a product must be submitted.
    The project report, which constitutes the written part of the examination, must contain as a
    minimum:
    • Front page with title, given name and date of birth, class designation and date
    • Table of contents with page numbers
    • Introduction, incl. problem formulation
    • Main section
    • Conclusion
    • Bibliography (incl. all sources that the project references to)
    • Appendix (includes just the appendix that is central to the report)
    • All pages must be numbered

    The written project must contain anywhere between a minimum of 10 normal pages and a
    maximum of 30 normal pages.
    1 student - min. 10 - max. 15 pages
    2 students - min. 15 - max. 20 pages
    3 students - min. 20 - max. 25 pages
    4 students - min. 20 - max. 30 pages
    Front page, table of contents, bibliography and appendix are not included in the required total number of pages. Appendixes are not part of the assessment.
    A normal page is 2,400 characters incl. spaces and footnotes. Front page, table of contents,
    bibliography and appendix are not included in the count. Appendixes are not part of the
    assessment.
    Every single figure or diagram counts as 800 characters.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel- eller gruppeprøve, 1-4 maks. deltagere
    Anvendt sprog til prøven
    Engelsk
    Varighed
    Presentation - max 10 min.
    Examination- min. 15 min.
    Grading - 5 mi.n
    Total - 30 min.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    The assessment criterion for the examination is the learning objectives for the compulsory course of study element.
    The learning objectives are stated in the joint curriculum.
    Frist for aflevering
    The examination takes place at the end of each module. Further details about time and location and about submission of the project are available on the student intranet, Fronter.
68
timers undervisning
206
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Udviklingsmiljøer (EN) modtager du 68 timers undervisning, hvilket svarer til 90 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, gruppearbejde.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.