Kommunikationsdesign for forandring (EN)
Kommunikationsdesign for forandring (EN)
2019/2020- Formål
Modulet tager afsæt i FNs bæredygtige verdensmål (Sustainable Development Goals) og fokuserer på kommunikationsdesign som en katalysator for forandring i samfundet.
Viden
De studerende skal udvikle kommunikationsløsninger, der ved hjælp af visuelle og retoriske virkemidler adresserer udviklingsmålene, så de virker vedkommende og involverende på en udvalgt målgruppe. Modulet består derudover af kuratering af de kommunikationsprodukter, som de studerende har skabt.
Modulet lægger vægt på at få teorier, metoder og begreber fra hele året i spil i forhold til identificering af problem, research, design, udvikling af produkt og kuratering.● Designteori/metode og semiotik
Færdigheder
● Teknologi
● Formidling og retorik
● Visuel kommunikation
● Kulturforståelse og idehistorie
● Fremtidsanalyse● Udarbejde design briefs på baggrund af research og databearbejdning, herunder formidle, behandle og transformere viden om trends skriftligt, mundtligt og visuelt.
Kompetencer
● Formidle komplekse faglige problemstillinger interpersonelt og kulturelt på en velargumenteret og veldokumenteret måde.
● Anvende innovative metoder til problemløsning.
● Identificere potentiale for nye medieplatforme og løsninger gennem vurdering af tendenser og samfundsudvikling.● Udarbejde skriftlige og mundtlige fremtidsanalytiske oplæg med baggrund i idéhistoriske og kulturteoretiske analyser.
● Håndtere udviklingsorienterede opgaver inden for design- og idegenerering.
● Arbejde strategisk og innovativt både selvstændigt og i samarbejde med andre. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
På faget Kommunikationsdesign for forandring (EN) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 17% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, tværfaglig projektorganiseret undervisning, workshop, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.