Københavns Erhvervsakademi

en

Studieretning Marketing (Creative Branding) - Lokalt fagelement (Konceptudvikling) (DA)

2024/2025
Specialeretning: Creative Branding
Engelsk titel
Specialisation: Creative Branding
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Fagets/modulets varighed
2 semestre
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944350
Fag- /modulansvarlig
Trine Bekkersgaard Stark
Charlotte Winther
  • Formål og læringsmål

    På baggrund af analyser af konkurrenter, brugere og virksomhed/brand, arbejder fagområdet med at udvikle kreative brand-, og kampagnekoncepter, som kan tilpasses til og eksekveres på både fysiske og digitale platforme, ud fra indsigter om målgruppens adfærd og behov.

    Viden

    Den studerende:
    Skal have praksisnær og relevant viden om metoder og arbejdsprocesser i udviklingen af kreative brandkoncepter.

    Færdigheder

    Den studerende:
    Skal selvstændigt kunne identificere og reflektere over brugen af metoder og værktøjer i udviklingen af koncepter, for at kunne udvikle, tilpasse og eksekvere relevante og kreative brandkoncepter.

    Kompetencer

    Den studerende:
    Skal selvstændigt kunne diskutere og argumentere for relevansen af de forskellige strategiske og kreative løsningsmuligheder. (L)

  • Undervisningsform
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Der vil være en bunden forudsætning i hvert af de moduler, som fagelementet indgår i.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Opgavetype
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Formkrav
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Varighed
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern og ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Frist for aflevering
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Syge-/omprøve
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Studieretning Marketing (Creative Branding) - Lokalt fagelement (Konceptudvikling) (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.