Københavns Erhvervsakademi

en

Fashion Management modul 1 (DA)

2025/2026
Specialeretning: Fashion Management (Business)
Engelsk titel
Fashion Management modul 1 (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
5. semester
Fagets/modulets varighed
7 uger
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944521
Fag- /modulansvarlig
Charlotte Winther
  • Formål og læringsmål

    Modulet arbejder med udvalgte emner inden for bæredygtighed, handel og kommunikation set fra en virksomheds supply chain, med det formål at fremme den grønne omstilling i branchen.

    Viden

    Den studerende:
    Skal have udviklingsbaseret viden om praksis og anvendt teori og metode inden for handel med fokus på forsyningsmarkedsforhold, internationale handelsforhold og, virksomhedsstrategi og cirkulære forretningsmodeller
    Skal kunne forstå praksis, anvendt teori og metode, samt kunne reflektere over professionens praksis og anvendelse af teori og metode (N)
    Skal have viden om mikro- og makroøkonomiske begreber og politisk økonomiske problemstillinger
    Skal have viden om bæredygtighed og business
    Skal kunne redegøre for forskellige tilgange til innovation og have viden om forretningsmodeludvikling
    Skal have viden om relevante erhvervsøkonomiske problemstillinger
    Skal have udviklingsbaseret viden om praksis og anvendt teori og metode inden for supply chain management med fokus på logistik, økonomi, produkttilpasning i et bæredygtigt perspektiv
    Skal kunne forstå og reflektere over praksis og anvendelsen af teori og metode
    Skal have viden om logistik og Supply Chain Management
    Skal have viden om bæredygtige tilgange i forsyningskæden Supply Chain Management

    Færdigheder

    Den studerende:
    Skal kunne anvende metoder og redskaber inden for sourcing, indkøb, leverandørsamarbejde og bæredygtighed på strategisk niveau
    Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger, tilpasse parameterindsatsen, samt begrunde og vælge relevante ansvarlige løsningsmodeller, i en cirkulær økonomisk kontekst, med henblik på at styrke konkurrenceevnen
    Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsningsmodeller til virksomhedens interne og eksterne interessenter
    Skal kunne vurdere markedsforhold og tilrettelægge virksomheders handelsmæssige strategier og koncepter i overensstemmelse hermed
    Skal kunne vurdere den økonomiske udvikling på væsentlige markeder og tilpasse parameterindsatsen i overensstemmelse hermed
    Skal kunne balancere bæredygtighed og business
    Skal kunne anvende metoder og redskaber inden for styring af virksomhedens supply chain på strategisk niveau
    Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger, herunder inddrage relevante teknologier og processer, samt begrunde og vælge ressourcebesparende løsninger
    Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til virksomhedens interne og eksterne interessenter
    Skal kunne identificere og vurdere mulige partnerskaber i værdikæden

    Kompetencer

    Den studerende:
    Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
    Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i arbejds- og studiesammenhænge inden for fagområdet handel
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde på tværs af virksomhedens forsyningskæde
    Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer og perspektivere den grønne omstilling til virksomhedens løsningsmodeller
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde
    Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen

  • Undervisningsform
    Dialogbaserede forelæsninger kombineret med øvelser og gruppearbejde.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Opgavetype
    Kombineret studieretningsprøve 10 ECTS + valgfagsprøve 5 ECTS.

    Udgangspunktet for prøven er et eksamensspørgsmål fra valgfagsmodulet (5 ECTS), der skal anvendes på projektarbejdet fra 10 ECTS. Løsningen består af en skriftlig del og en mundtlig prøvning.

    Prøven består af nedenstående elementer:
    • Aflevering af skriftlig del
    • Mundtlig præsentation af processen og løsningen
    • Votering og meddelelse af karakter.
    Formkrav
    Den skriftlige del må have et maksimum på 4.800 anslag inklusiv mellemrum.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Varighed
    Varigheden af den mundtlige eksamen er 30 minutter fordelt på 10 minutter til fremlæggelse, 10 minutter til spørgsmål dialog samt 10 minutter til votering og karaktergivning.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Egne noter.
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    Projektor + HDMI stik. Studerende skal selv sikre sig evt. adapter, der kan tilsluttes HDMI. Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentation.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Prøven vurderes med udgangspunkt i de specifikke læringsmål for specialemodulet.
    Syge-/omprøve
    Som ordinær prøve og efter gældende regler jf. studieordningen. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail
95
timers undervisning
179
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Fashion Management modul 1 (DA) modtager du 95 timers undervisning, hvilket svarer til 126 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 35% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, casearbejde, projektarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, informationssøgning, studiegruppearbejde.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.