Brand Strategy og Brand Identity 2.0 (DA)
2023/2024- Formål og læringsmål
Det her valgfag er til dig, der slet ikke fik nok af at udvikle brand strategier og identiteter i løbet af vores første specialemodul. Her får du chancen for at arbejde med flere cases og udvikle dine kompetencer ud fra tanken om at øvelse gør mester. Jo, flere gange man prøver, jo bedre bliver man og jo mere kommer metoder, teknikker og teorier til at sidde på rygraden. Og så er det jo også en god mulighed for at få flere cases til din mappe.
VidenDen studerende:
Færdigheder
- Skal have praksisnær og relevant viden om metoder og arbejdsprocesser i udviklingen af kreative brandkoncepter.Den studerende:
Kompetencer
- Skal selvstændigt kunne identificere og reflektere over brugen af metoder og værktøjer i udviklingen af koncepter, for at kunne udvikle, tilpasse og eksekvere relevante og kreative brandkoncepter.Den studerende:
- Skal selvstændigt kunne diskutere og argumentere for relevansen af de forskellige strategiske og kreative løsningsmuligheder. - Undervisningsform
Modulet vil indeholde forelæsninger, digitale øvelser, projektarbejde m.m.
- Forudsætninger for at deltage i
faget
Faglige forudsætninger for at deltage i faget
Kun studerende indskrevet på specialeretningen Creative Branding kan deltage i dette valgfag. Valgfaget bliver kun oprettet, hvis der er tilstrækkelig tilmelding. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtPrøveformMundtlig prøveOpgavetypeDen mundtlige prøve tager udgangspunkt i en konkret opgave inden for valgfagets fagområde, hvor den studerende skal demonstrere forståelse for praksis og central anvendt teori og metode i relation til valgfaget.FormkravDe specifikke formkrav til den mundtlige prøve offentliggøres på Fronter ved modulets start.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)VarighedDen mundtlige eksamen varer 30 minutter fordelt på cirka 10 minutter til fremlæggelse, 10 minutter til mundtligt forsvar og 10 minutter til votering og karaktergivningHjælpemidler der må medbringesEgne noter må medbringesHjælpemidler som stilles til rådighedProjektor + HDMI stik. Studerende skal selv sikre sig evt. adapter, der kan tilsluttes HDMI. Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentationBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censurKriterier for prøvevurderingPrøven vurderes med udgangspunkt i de specifikke læringsmål for valgfaget.Syge-/omprøveSom ordinær prøve og efter gældende regler jf. studieordningen. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail. - Foreløbig litteratur
Dette er en foreløbig litteraturliste. Der udleveres en endelig litteraturliste i forbindelse med studiestart.Litteraturlisten offentliggøres på Fronter ved opstart af modulet.
På faget Brand Strategy og Brand Identity 2.0 (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: digitale øvelser, interne forelæsninger, projektarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri, informationssøgning, læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.