Københavns Erhvervsakademi

en

Brand Identity 2.0 (DA)

2024/2025
Specialeretning: Creative Branding
Engelsk titel
Brand Identity 2.0 (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
5. semester
Fagets/modulets varighed
3 uger
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944555
Fag- /modulansvarlig
Charlotte Winther
Trine Bekkersgaard Stark
  • Formål og læringsmål

    I dette valgfag bygger vi videre på første modul, men går et spadestik dybere omkring især brand identity. Vi udforsker og eksperimenterer med både den visuelle og verbale del af identiteten, og arbejder med andre kreative processer, metoder og værktøjer. Til dette valgfag forventer vi at man er minimum 100% hjemme i InDesign/Illustrator, så hvis du føler at det halter hist og her, skal du inden valgfaget sørge for at opgradere dig selv.

    Viden

    Den studerende:
    Skal have viden om teori, metode og praksis inden for verbal og visuel kommunikation og formidling af virksomhedens brand og koncept.

    Færdigheder

    Den studerende:
    Skal selvstændigt kunne identificere og reflektere over brugen af metoder og værktøjer i udviklingen af koncepter, for at kunne udvikle, tilpasse og eksekvere relevante og kreative brandkoncepter.
    Skal kunne anvende værktøjer og redskaber til at formidle virksomhedens brand og identitet.

    Kompetencer

    Den studerende:
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt brand- og konceptsamarbejder, med et etisk ansvarligt mind-set.
    Skal selvstændigt kunne vurdere og argumentere for sammenhængen mellem den udarbejdede strategi og kreative løsning.

  • Undervisningsform
    Modulet vil indeholde forelæsninger, digitale øvelser, projektarbejde m.m.
  • Forudsætninger for at deltage i faget

    Faglige forudsætninger for at deltage i faget
    Kun studerende indskrevet på specialeretningen Creative Branding kan deltage i dette valgfag. Valgfaget bliver kun oprettet, hvis der er tilstrækkelig tilmelding.

  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Opgavetype
    Kombineret studieretningsprøve 10 ECTS + valgfagsprøve 5 ECTS.

    Udgangspunktet for prøven er et eksamensspørgsmål fra valgfagsmodulet (5 ECTS), der skal anvendes på projektarbejdet fra 10 ECTS. Løsningen består af en skriftlig del og en mundtlig prøvning.

    Prøven består af nedenstående elementer:
    • Aflevering af skriftlig del
    • Mundtlig præsentation af processen og løsningen
    • Votering og meddelelse af karakter.
    Formkrav
    Den skriftlige del må have et maksimum på 4.800 anslag inklusiv mellemrum.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Varighed
    Den mundtlige eksamen varer 30 minutter fordelt på cirka 10 minutter til fremlæggelse, 10 minutter til mundtligt forsvar og 10 minutter til votering og karaktergivning.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Egne noter må medbringes.
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    Projektor + HDMI stik. Studerende skal selv sikre sig evt. adapter, der kan tilsluttes HDMI. Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentation.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Prøven vurderes med udgangspunkt i de specifikke læringsmål for valgfaget.
    Syge-/omprøve
    Som ordinær prøve og efter gældende regler jf. studieordningen. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail.
41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Brand Identity 2.0 (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: digitale øvelser, interne forelæsninger, projektarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri, informationssøgning, læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.