Magasin design (DA)
2023/2024- Formål og læringsmål
Entre-og intrapreneuriel mindset er omdrejningspunktet for valgfaget. Valgfaget inkorporerer indsigter fra alle dele af værdikæden, baseret på en cirkulær økonomistruktur.
Viden
Der arbejdes med Osterwalders teorier og metoder, via dataanalyse og kortlægning af miljømæssige forhold. Der fokuseres på, hvordan man integrerer kunderejsen og opbygning af servicedesign i forhold til den valgte forretning/eller idé. Der arbejdes med Roger Everetts Diffusion of innovation.Den studerende:
Færdigheder
- Skal kunne forstå og reflektere over anvendt teori og praktiske strategi- og styringsmodeller.Den studerende:
Kompetencer
- Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske konceptudviklingsproblematikker, samt begrunde og vælge innovative koncepter. (N)
- Skal kunne afdække brugeradfærd og insights for at udvikle relevant kommunikation.Den studerende:
- Skal selvstændigt kunne diskutere og argumentere for relevansen af de forskellige strategiske og kreative løsningsmuligheder. (L)
- Skal selvstændigt kunne vurdere og argumentere for sammenhængen mellem den udarbejdede strategi og kreative løsning. (L) - Undervisningsform
Modulet vil indeholde forelæsninger, digitale øvelser, projektarbejde m.m.
- Forudsætninger for at deltage i
faget
Faglige forudsætninger for at deltage i faget
Kun studerende indskrevet på specialeretningen Creative Branding kan deltage i dette valgfag. Valgfaget bliver kun oprettet, hvis der er tilstrækkelig tilmelding. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtPrøveformMundtlig prøveOpgavetypeDen mundtlige prøve tager udgangspunkt i en konkret opgave inden for valgfagets fagområde, hvor den studerende skal demonstrere forståelse for praksis og central anvendt teori og metode i relation til valgfaget.FormkravDe specifikke formkrav til den mundtlige prøve offentliggøres på Fronter ved modulets start.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)VarighedDen mundtlige eksamen varer 30 minutter fordelt på cirka 10 minutter til fremlæggelse, 10 minutter til mundtligt forsvar og 10 minutter til votering og karaktergivningHjælpemidler der må medbringesEgne noter må medbringesHjælpemidler som stilles til rådighedProjektor + HDMI stik. Studerende skal selv sikre sig evt. adapter, der kan tilsluttes HDMI. Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentationBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censurKriterier for prøvevurderingPrøven vurderes med udgangspunkt i de specifikke læringsmål for valgfaget.Syge-/omprøveSom ordinær prøve og efter gældende regler jf. studieordningen. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail. - Foreløbig litteratur
Dette er en foreløbig litteraturliste. Der udleveres en endelig litteraturliste i forbindelse med studiestart.Litteraturlisten offentliggøres på Fronter ved opstart af modulet.
På faget Magasin design (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: digitale øvelser, interne forelæsninger, projektarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri, informationssøgning, læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.