Brand Strategy 2.0 (DA)
2024/2025- Formål og læringsmål
På dette valgfag bygger vi videre på alt det vi lærte i første modul, men med særlig fokus på den strategiske del af branding. Vi kommer omkring andre perspektiver, teorier, metoder og værktøjer indenfor brand strategi, som vi prøver af i de cases der samtidig arbejdes på. Og, selv om vi har mere fokus på den strategiske del, slipper vi ikke det kreative – der skal stadig udvikles gode koncepter baseret på det strategiske arbejde.
VidenDen studerende:
Færdigheder
Skal have relevant viden om teori, metode og praksis inden for strategisk og kreativ branding.Den studerende:
Kompetencer
Skal selvstændigt kunne identificere og reflektere over brugen af metoder og værktøjer i udviklingen af koncepter, for at kunne udvikle, tilpasse og eksekvere relevante og kreative brandkoncepter.
Skal kunne anvende værktøjer og redskaber til at formidle virksomhedens brand og identitet.Den studerende:
Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt brand- og konceptsamarbejder, med et etisk ansvarligt mind-set.
Skal selvstændigt kunne vurdere og argumentere for sammenhængen mellem den udarbejdede strategi og kreative løsning. - Undervisningsform
Modulet vil indeholde forelæsninger, digitale øvelser, projektarbejde m.m.
- Forudsætninger for at deltage i
faget
Faglige forudsætninger for at deltage i faget
Kun studerende indskrevet på specialeretningen Creative Branding kan deltage i dette valgfag. Valgfaget bliver kun oprettet, hvis der er tilstrækkelig tilmelding. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves med flg. fagPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveOpgavetypeKombineret studieretningsprøve 10 ECTS + valgfagsprøve 5 ECTS.
Udgangspunktet for prøven er et eksamensspørgsmål fra valgfagsmodulet (5 ECTS), der skal anvendes på projektarbejdet fra 10 ECTS. Løsningen består af en skriftlig del og en mundtlig prøvning.
Prøven består af nedenstående elementer:
• Aflevering af skriftlig del
• Mundtlig præsentation af processen og løsningen
• Votering og meddelelse af karakter.FormkravDen skriftlige del må have et maksimum på 4.800 anslag inklusiv mellemrum..Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)VarighedDen mundtlige eksamen varer 30 minutter fordelt på cirka 10 minutter til fremlæggelse, 10 minutter til mundtligt forsvar og 10 minutter til votering og karaktergivning.Hjælpemidler der må medbringesEgne noter må medbringes.Hjælpemidler som stilles til rådighedProjektor + HDMI stik. Studerende skal selv sikre sig evt. adapter, der kan tilsluttes HDMI. Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentation.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censurKriterier for prøvevurderingPrøven vurderes med udgangspunkt i de specifikke læringsmål for valgfaget.Syge-/omprøveSom ordinær prøve og efter gældende regler jf. studieordningen. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail. - Foreløbig litteratur
Dette er en foreløbig litteraturliste. Der udleveres en endelig litteraturliste i forbindelse med studiestart.Litteraturlisten offentliggøres på Fronter ved opstart af modulet.
På faget Brand Strategy 2.0 (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: digitale øvelser, interne forelæsninger, projektarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri, informationssøgning, læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.