Københavns Erhvervsakademi

en

Strategic Fashion Management (DA)

Strategic Fashion Management (DA)

2020/2021
Specialeretning: Fashion Management
Engelsk titel
Strategic Fashion Management (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
6. semester
Fagets/modulets varighed
6 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944624
Fag- /modulansvarlig
Tim Meicker
  • Formål

    I dette projektorienterede modul arbejdes med revidering og udvikling af virksomhedstrategier fra idé til implementering baseret på virkelighedsnære cases. Der arbejdes med virksomhedens markeds- og konkurrenceforhold, forretningsmodeller, samt forskellige tilgange til innovation. Modulet har en international tilgang til teori og praksis og der arbejdes med forskellige problemstillinger i forhold til globalisering, teknologisk udvikling og virksomhedens vækstmuligheder. Projektarbejdet udføres typisk i samarbejde med en eller flere indbudte virksomheder for at træne den studerendes evne til at omdanne teori til praksis i et forretningsmæssigt og kommercielt perspektiv.

    Viden

    Den studerende:

    - skal have viden om mikro- og makroøkonomiske begreber og politisk økonomiske problemstillinger.

    - skal have kendskab til markeds- og konkurrenceforhold.

    - skal have viden om relevante erhvervsøkonomiske problemstillinger.

    Færdigheder

    Den studerende:

    -skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsningsmodeller til virksomhedens interne og eksterne interessenter.

    -skal kunne vurdere markedsforhold og tilrettelægge virksomheders handelsmæssige strategier og koncepter i overensstemmelse hermed.

    -skal kunne vurdere den økonomiske udvikling på væsentlige markeder og tilpasse parameterindsatsen i overensstemmelse hermed.

    -skal kunne anvende metoder og redskaber inden for styring af virksomhedens supply chain på strategisk niveau.

    -skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger, tilpasse parameterindsatsen, samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller med henblik på at styrke konkurrenceevnen.

    Kompetencer

    Den studerende:

    -skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer, herunder inddrage det omgivende samfunds behov, samt perspektivere det til virksomheden.

    -skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde.

    -skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen.

41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Strategic Fashion Management (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: digitale øvelser, projektarbejde, interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, gruppearbejde, informationssøgning.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.