Strategic Fashion Management (DA)
Strategic Fashion Management (DA)
2020/2021- Formål
I dette projektorienterede modul arbejdes med revidering og udvikling af virksomhedstrategier fra idé til implementering baseret på virkelighedsnære cases. Der arbejdes med virksomhedens markeds- og konkurrenceforhold, forretningsmodeller, samt forskellige tilgange til innovation. Modulet har en international tilgang til teori og praksis og der arbejdes med forskellige problemstillinger i forhold til globalisering, teknologisk udvikling og virksomhedens vækstmuligheder. Projektarbejdet udføres typisk i samarbejde med en eller flere indbudte virksomheder for at træne den studerendes evne til at omdanne teori til praksis i et forretningsmæssigt og kommercielt perspektiv.
VidenDen studerende:
Færdigheder
- skal have viden om mikro- og makroøkonomiske begreber og politisk økonomiske problemstillinger.
- skal have kendskab til markeds- og konkurrenceforhold.
- skal have viden om relevante erhvervsøkonomiske problemstillinger.Den studerende:
Kompetencer
-skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsningsmodeller til virksomhedens interne og eksterne interessenter.
-skal kunne vurdere markedsforhold og tilrettelægge virksomheders handelsmæssige strategier og koncepter i overensstemmelse hermed.
-skal kunne vurdere den økonomiske udvikling på væsentlige markeder og tilpasse parameterindsatsen i overensstemmelse hermed.
-skal kunne anvende metoder og redskaber inden for styring af virksomhedens supply chain på strategisk niveau.
-skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger, tilpasse parameterindsatsen, samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller med henblik på at styrke konkurrenceevnen.Den studerende:
-skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer, herunder inddrage det omgivende samfunds behov, samt perspektivere det til virksomheden.
-skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde.
-skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Strategic Fashion Management (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: digitale øvelser, projektarbejde, interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, gruppearbejde, informationssøgning.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.