Københavns Erhvervsakademi

en

Fashion Management modul 2 (DA)

2024/2025
Specialeretning: Fashion Management (Business)
Engelsk titel
Fashion Management modul 2 (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
6. semester
Fagets/modulets varighed
9 uger
Ects
15
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944624
Fag- /modulansvarlig
Charlotte Winther
  • Formål og læringsmål

    Modulet arbejder med virksomhedens markeds- og konkurrenceforhold, cirkulære forretningsmodeller samt forskellige tilgange til at påvirke forandringer i branchen. Modulet vægter også nye forretningsmodeller, der fremmer differencerede forsynings- og handelskanaler, herunder optimering via nye teknologier.

    Viden

    Den studerende:

    Skal have viden om mikro- og makroøkonomiske begreber og politisk økonomiske problemstillinger. og cirkulære forretningsmodeller.
    Skal have viden om mikro- og makroøkonomiske begreber og politisk økonomiske problemstillinger.
    Skal have kendskab til markeds- og konkurrenceforhold.
    Skal kunne redegøre for forskellige tilgange til innovation og have viden om forretningsmodeludvikling
    Skal have udviklingsbaseret viden om praksis og anvendt teori og metode inden for supply chain management med fokus på logistik, økonomi, produkttilpasning i et bæredygtigt perspektiv.
    Skal kunne forstå og reflektere over praksis og anvendelsen af teori og metode.
    Skal have kendskab til kollektionsopbygning og produktudvikling.
    Skal have viden om bæredygtige tilgange i forsyningskæden Supply Chain Management.

    Færdigheder

    Den studerende:
    Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger, tilpasse parameterindsatsen, samt begrunde og vælge relevante ansvarlige løsningsmodeller, i en cirkulær økonomisk kontekst, med henblik på at styrke konkurrenceevnen.
    Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsningsmodeller til virksomhedens interne og eksterne interessenter.
    Skal kunne vurdere markedsforhold og tilrettelægge virksomheders handelsmæssige strategier og koncepter i overensstemmelse hermed.
    Skal kunne vurdere den økonomiske udvikling på væsentlige markeder og tilpasse parameterindsatsen i overensstemmelse hermed.
    Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsningsmodeller til virksomhedens interne og eksterne interessenter.
    Skal kunne anvende metoder og redskaber inden for styring af virksomhedens supply chain på strategisk niveau.
    Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger, herunder inddrage relevante teknologier og processer, samt begrunde og vælge ressourcebesparende løsninger.
    Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til virksomhedens interne og eksterne interessenter
    Skal kunne vurdere og begrunde valg af logistisk løsning.
    Skal kunne vurdere, begrunde og anvende forskellige forhandlingsteknikker.

    Kompetencer

    Den studerende:
    Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen.
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde på tværs af virksomhedens forsyningskæde.
    Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen.
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde.
    Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer, herunder inddrage det omgivende samfunds behov, samt perspektivere det til virksomheden.
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde.
    Skal kunne selvstændigt håndtere og indgå i tværfagligt samarbejde på tværs af værdikæden i overensstemmelse med professionens etik.

  • Undervisningsform
    Dialogbaserede forelæsninger kombineret med øvelser og gruppearbejde.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves selvstændigt
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Opgavetype
    Specialeprøve 15 ECTS:
    Grundlaget for prøven er det projektarbejde, der er udviklet på specialemodulet, og som skal præsenteres ved en mundtlig prøve efterfulgt af et pensumspørgsmål.

    Prøven består af nedenstående elementer:
    • Aflevering af projekt/produkt
    • Mundtlig præsentation af processen og projektarbejdet
    • Pensumspørgsmål.
    • Votering og meddelelse af karakter.
    Formkrav
    Krav til projekt/produkt vil blive præsenteret ved modulets start
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Varighed
    Varigheden af den mundtlige eksamen er 35 minutter fordelt på 15 minutter til fremlæggelse, 10 minutter til spørgsmål samt pensumspørgsmål og 10 minutter til votering og karaktergivning.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Egne noter.
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    Projektor + HDMI stik. Studerende skal selv sikre sig evt. adapter, der kan tilsluttes HDMI. Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentation.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Prøven vurderes med udgangspunkt i de specifikke læringsmål for specialemodulet på 6. semester.
    Syge-/omprøve
    Som ordinær prøve og efter gældende regler jf. studieordningen. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail.
128
timers undervisning
283
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Fashion Management modul 2 (DA) modtager du 128 timers undervisning, hvilket svarer til 170 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 31% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: digitale øvelser, projektarbejde, interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, gruppearbejde, informationssøgning.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.