Fashion Management modul 2 (DA)
2025/2026- Formål og læringsmål
Modulet arbejder med virksomhedens markeds- og konkurrenceforhold, cirkulære forretningsmodeller samt forskellige tilgange til at påvirke forandringer i branchen. Modulet vægter også nye forretningsmodeller, der fremmer differencerede forsynings- og handelskanaler, herunder optimering via nye teknologier.
VidenDen studerende:
Færdigheder
Skal kunne forstå praksis, anvendt teori og metode, samt kunne reflektere over professionens praksis og anvendelse af teori og metode
Skal have viden om bæredygtighed og business
Skal have viden om relevante erhvervsøkonomiske problemstillinger
Skal have viden om logistik og Supply Chain Management
Skal have kendskab til kollektionsopbygning og produktudvikling
Skal have viden om bæredygtige tilgange i forsyningskæden Supply Chain Management
Skal have viden om praksis og anvendt teori og metode indenfor forhandlingsteknik
Skal have viden om praksis og anvendt teori og metode indenfor tværkulturel kommunikationDen studerende:
Kompetencer
Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsningsmodeller til virksomhedens interne og eksterne interessenter
Skal kunne vurdere den økonomiske udvikling på væsentlige markeder og tilpasse parameterindsatsen i overensstemmelse hermed
Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsningsmodeller til virksomhedens interne og eksterne interessenter
Skal kunne vurdere anvendelsesmuligheder af relevante it-værktøjer
Skal kunne balancere bæredygtighed og business
"Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til virksomhedens interne og eksterne interessenter
Skal kunne identificere og vurdere mulige partnerskaber i værdikæden
Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere
Skal kunne vurdere og begrunde valg af logistisk løsning
Skal kunne vurdere og begrunde mulige bæredygtige tiltag, samt identificere potentielle risici og positive effekter
Skal kunne identificere og vurdere mulige partnerskaber i værdikæden,
formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere
Skal kunne vurdere, begrunde og anvende forskellige forhandlingsteknikkerDen studerende:
Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer med afsæt i grøn omstilling og ansvarlige løsninger inden for fagområdet handel
Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde på tværs af virksomhedens forsyningskæde
Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i arbejds- og studiesammenhænge inden for fagområdet handel
Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde på tværs af virksomhedens forsyningskæde
Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer og perspektivere den grønne omstilling til virksomhedens løsningsmodeller
Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde
Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer, herunder inddrage det omgivende samfunds behov, samt perspektivere det til virksomheden
Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde
Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer og perspektivere den grønne omstilling til virksomhedens løsningsmodeller
Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde
Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer, herunder inddrage det omgivende samfunds behov, samt perspektivere det til virksomheden
Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde
Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen - Undervisningsform
Dialogbaserede forelæsninger kombineret med øvelser og gruppearbejde.
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveOpgavetypeSpecialeprøve 15 ECTS:
Grundlaget for prøven er det projektarbejde, der er udviklet på specialemodulet, og som skal præsenteres ved en mundtlig prøve efterfulgt af et pensumspørgsmål.
Prøven består af nedenstående elementer:
• Aflevering af projekt/produkt
• Mundtlig præsentation af processen og projektarbejdet
• Pensumspørgsmål.
• Votering og meddelelse af karakter.FormkravKrav til projekt/produkt vil blive præsenteret ved modulets startIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)VarighedVarigheden af den mundtlige eksamen er 35 minutter fordelt på 15 minutter til fremlæggelse, 10 minutter til spørgsmål samt pensumspørgsmål og 10 minutter til votering og karaktergivning.Hjælpemidler der må medbringesEgne noter.Hjælpemidler som stilles til rådighedProjektor + HDMI stik. Studerende skal selv sikre sig evt. adapter, der kan tilsluttes HDMI. Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentation.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Ekstern censurKriterier for prøvevurderingPrøven vurderes med udgangspunkt i de specifikke læringsmål for specialemodulet på 6. semester.Syge-/omprøveSom ordinær prøve og efter gældende regler jf. studieordningen. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail.
På faget Fashion Management modul 2 (DA) modtager du 128 timers undervisning, hvilket svarer til 170 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 31% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: digitale øvelser, projektarbejde, interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, gruppearbejde, informationssøgning.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.