Københavns Erhvervsakademi

en

Fashion Management modul 2 (DA)

2025/2026
Specialeretning: Fashion Management (Business)
Engelsk titel
Fashion Management modul 2 (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
6. semester
Fagets/modulets varighed
9 uger
Ects
15
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944624
Fag- /modulansvarlig
Charlotte Winther
  • Formål og læringsmål

    Modulet arbejder med virksomhedens markeds- og konkurrenceforhold, cirkulære forretningsmodeller samt forskellige tilgange til at påvirke forandringer i branchen. Modulet vægter også nye forretningsmodeller, der fremmer differencerede forsynings- og handelskanaler, herunder optimering via nye teknologier.

    Viden

    Den studerende:
    Skal kunne forstå praksis, anvendt teori og metode, samt kunne reflektere over professionens praksis og anvendelse af teori og metode
    Skal have viden om bæredygtighed og business
    Skal have viden om relevante erhvervsøkonomiske problemstillinger
    Skal have viden om logistik og Supply Chain Management
    Skal have kendskab til kollektionsopbygning og produktudvikling
    Skal have viden om bæredygtige tilgange i forsyningskæden Supply Chain Management
    Skal have viden om praksis og anvendt teori og metode indenfor forhandlingsteknik
    Skal have viden om praksis og anvendt teori og metode indenfor tværkulturel kommunikation

    Færdigheder

    Den studerende:
    Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsningsmodeller til virksomhedens interne og eksterne interessenter
    Skal kunne vurdere den økonomiske udvikling på væsentlige markeder og tilpasse parameterindsatsen i overensstemmelse hermed
    Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsningsmodeller til virksomhedens interne og eksterne interessenter
    Skal kunne vurdere anvendelsesmuligheder af relevante it-værktøjer
    Skal kunne balancere bæredygtighed og business
    "Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til virksomhedens interne og eksterne interessenter
    Skal kunne identificere og vurdere mulige partnerskaber i værdikæden
    Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere
    Skal kunne vurdere og begrunde valg af logistisk løsning
    Skal kunne vurdere og begrunde mulige bæredygtige tiltag, samt identificere potentielle risici og positive effekter
    Skal kunne identificere og vurdere mulige partnerskaber i værdikæden,
    formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere
    Skal kunne vurdere, begrunde og anvende forskellige forhandlingsteknikker

    Kompetencer

    Den studerende:
    Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer med afsæt i grøn omstilling og ansvarlige løsninger inden for fagområdet handel
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde på tværs af virksomhedens forsyningskæde
    Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
    Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i arbejds- og studiesammenhænge inden for fagområdet handel
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde på tværs af virksomhedens forsyningskæde
    Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
    Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer og perspektivere den grønne omstilling til virksomhedens løsningsmodeller
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde
    Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
    Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer, herunder inddrage det omgivende samfunds behov, samt perspektivere det til virksomheden
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde
    Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
    skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer og perspektivere den grønne omstilling til virksomhedens løsningsmodeller
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde
    Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen
    Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer, herunder inddrage det omgivende samfunds behov, samt perspektivere det til virksomheden
    Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde
    Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen

  • Undervisningsform
    Dialogbaserede forelæsninger kombineret med øvelser og gruppearbejde.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves selvstændigt
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Opgavetype
    Specialeprøve 15 ECTS:
    Grundlaget for prøven er det projektarbejde, der er udviklet på specialemodulet, og som skal præsenteres ved en mundtlig prøve efterfulgt af et pensumspørgsmål.

    Prøven består af nedenstående elementer:
    • Aflevering af projekt/produkt
    • Mundtlig præsentation af processen og projektarbejdet
    • Pensumspørgsmål.
    • Votering og meddelelse af karakter.
    Formkrav
    Krav til projekt/produkt vil blive præsenteret ved modulets start
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Varighed
    Varigheden af den mundtlige eksamen er 35 minutter fordelt på 15 minutter til fremlæggelse, 10 minutter til spørgsmål samt pensumspørgsmål og 10 minutter til votering og karaktergivning.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Egne noter.
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    Projektor + HDMI stik. Studerende skal selv sikre sig evt. adapter, der kan tilsluttes HDMI. Den studerende skal medbringe egen computer til brug ved præsentation.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Prøven vurderes med udgangspunkt i de specifikke læringsmål for specialemodulet på 6. semester.
    Syge-/omprøve
    Som ordinær prøve og efter gældende regler jf. studieordningen. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail.
128
timers undervisning
283
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Fashion Management modul 2 (DA) modtager du 128 timers undervisning, hvilket svarer til 170 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 31% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: digitale øvelser, projektarbejde, interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, gruppearbejde, informationssøgning.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.